Românii care fac parte din generația Z și Millennials preferă în mod clar să își înceapă cercetarea online: 80% dintre respondenții GenZ și 89% dintre respondenții Millennials declară că își alocă de obicei un timp pentru a se informa, înainte de a cumpăra efectiv, potrivit unui studiu realizat de Klarna.
Klarna, rețeaua globală de plăți și destinația de cumpărături bazată pe inteligență artificială, anunță rezultatele unui studiu despre obiceiurilor de cumpărare ale GenZ și Millennials. Datele evidențiază modul în care cele două generații se raportează la procesul de cumpărare, de la cercetarea opțiunilor și până la modul în care preferă să plătească.
În ceea ce privește plata achizițiilor lor, în special pentru produsele mai scumpe, atât GenZ (43%) cât și Millennials (45%) ar alege un serviciu de plată fără dobândă de tipul Buy Now Pay Later, cum ar fi Klarna, în locul cardului de credit tradițional – acest lucru evidențiază nevoia de opțiuni de plată multiple care nu se bazează pe modelele actuale ale sistemului bancar, se menționează în comunicatul de presă.
În medie, cele trei categorii de top preferate atât de GenZ, cât și de Millennials sunt: Îmbrăcăminte și încălțăminte, Electronice și Entertainment – indiferent dacă analizăm achizițiile online sau pe cele din magazine fizice. O altă similitudine între aceste două generații este că 63% dintre GenZ și același procent dintre Millennials plănuiesc să cheltuiască mai mult în magazinele fizice, cu toate că 93% dintre GenZ și 83% dintre Millennials fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună.
Referitor la suma de bani pe care aceste două generații o cheltuiesc online, găsim alte similitudini: 79% dintre respondenții GenZ cheltuiesc între 51 și 2000 de lei în fiecare lună, cu o valoare medie a achizițiilor între 550 și 600 de lei, în timp ce, pentru Millennials, procentul crește la 82%, cu o valoare medie a achizițiilor între 750 și 800 de lei.
Klarna este disponibilă pe 23 de piețe, în ultimii ani compania extinzându-se în Grecia, Cehia și Polonia, cu peste 500,000 de business-uri și mai mult de 150 de milioane de consumatori la nivel global.
Informațiile au fost obținute din cercetarea de piață a Klarna, realizată în colaborare cu Dynata. În total, au participat 1.082 de respondenți. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național, incluzând atât utilizatori Klarna, cât și non-utilizatori Klarna, și au fost selectate de agenția Dynata.