Inteligenţa Artificială Generativă (AI Gen) ar putea creşte productivitatea angajaţilor din domeniul bancar, este concluzia unui studiu realizat în peste 150 de instituţii bancare, la nivel global. Potrivit cercetării Accenture, publicată recent, băncile care adoptă şi extind în mod eficient inteligenţa artificială generativă pot simplifica numeroase activităţi lingvistice, scrie Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În acest context, realizatorii studiului de specialitate afirmă că băncile vor fi nevoite să optimizeze utilizarea aplicaţiilor lor de inteligenţă artificială generativă şi să îşi perfecţioneze angajaţii existenţi, timp în care să atragă talente specializate în inteligenţă artificială şi date pentru a sprijini extinderea şi operaţionalizarea tehnologiei.

Băncile care au înregistrat un succes imediat cu AI Generativă au câteva trăsături comune, subliniază experţii.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Astfel, se menţionează sprijinul ridicat la nivel de board şi executiv, dublat de oportunităţi de afaceri bazate pe valoare, apoi o bază solidă de date şi o abordare de gestionare a datelor axată pe proprietate, calitate şi accesibilitate şi, nu în ultimul rând, o infrastructură cloud securizată, compatibilă cu inteligenţa artificială.

“Inteligenţa Artificială Generativă va revoluţiona sectorul bancar, automatizând sarcini şi creând noi oportunităţi, iar băncile trebuie să se pregătească prin investiţii în formarea angajaţilor”, notează compania.

Accenture a folosit date de la Biroul de Statistică a Muncii din SUA şi de la Occupational Information Network pentru a analiza 2,7 milioane de angajaţi din sectorul bancar din SUA, precum şi cele 170 de roluri şi 3.500 de activităţi pe care le îndeplinesc, pentru a evalua impactul inteligenţei artificiale generative asupra productivităţii muncii.

Companie globală de servicii profesionale care ajută companii, guverne şi alte organizaţii să îşi construiască nucleul digital, să îşi optimizeze operaţiunile, să accelereze creşterea veniturilor şi să îmbunătăţească serviciile pentru cetăţeni, Accenture este prezentă în peste 120 de ţări.