Principalul producător rus de automobile Avtovaz și-a reluat parțial operațiunile, după ce a suspendat producția din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Avtovaz, controlată de producătorul francez Renault, și-a oprit periodic fabricile din Togliatti și Izhevsk în această lună din cauza lipsei de aprovizionare cu componente electronice și a blocajului cauzat de sancțiunile occidentale aplicate Rusiei după invazia Ucrainei.

Compania rusă a anunțat că va relua producția a două modele, Granta și Niva, între 16 și 18 martie. Producția altor modele populare, Vesta și vehicule pe platforma B0 a Renault, rămâne în așteptare.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

De asemenea, scrie Reuters, Avtovaz va anunța separat un program de lucru pentru perioada de după 18 martie și va avansa vacanța corporativă pentru a stoca mai multe componente electronice și pentru a asigura operațiuni mai stabile.

Vacanța se va desfășura în perioada 4 aprilie – 24 aprilie, în locul planului inițial din 25 iulie până în 14 august.

Renault, care a revenit la profit în 2021, după doi ani de pierderi, se numără printre companiile occidentale cele mai expuse Rusiei, unde realizează 8%-10% dintre câștiguri, potrivit Citibank și refuză să iasă de pe piața rusă din cauza investiției uriașe în Avtovaz, de cica două miliarde de euro, preluarea fiind aranjată la nivel politic înalt, și de teama ca Rusia să nu naționalizeze Avtovaz.