Super Bowl a fost cea mai urmărită emisiune de televiziune din SUA de la aselenizarea din 1969 / Meciul a avut 123 milioane de telespectatori/ Audiențele, stimulate de relația dintre Taylor Swift și jucătorul de fotbal Travis Kelce

Super Bowl Sursa foto: x.com/ Super Bowl

Un număr record de 123 de milioane de telespectatori din SUA au urmărit meciul Super Bowl de duminică, ceea ce a făcut din acesta una dintre cele mai mari transmisiuni din istoria țării și a subliniat atracția durabilă a sportului în direct, chiar dacă peisajul televiziunii se prăbușește sub ea, scrie Financial Times.

Numărul include telespectatorii de pe toate platformele – inclusiv CBS, Nickelodeon, Univision și servicii de streaming precum Paramount+ și NFL+ – care au urmărit meciul dintre Kansas City Chiefs și San Francisco 49ers. Acesta se compară cu cele 115 milioane de telespectatori care au urmărit Super Bowl-ul de anul trecut dintre Chiefs și Philadelphia Eagles.

Meciul de duminică din Las Vegas este a doua cea mai urmărită emisiune de televiziune din istoria SUA, după ce misiunea Apollo 11 a NASA a ajuns pe lună în vara lui 1969, care se estimează că a atras între 125 și 150 de milioane de telespectatori americani, când populația țării era puțin peste 200 de milioane.

Fotbalul american rămâne cea mai populară emisiune de la televiziunea americană, într-o perioadă în care publicul se îndepărtează de rețelele de cablu și de televiziunea clasică pentru a se orienta către streaming. Liga națională de fotbal a avut  93 dintre cele mai vizionate 100 de emisiuni de televiziune din SUA anul trecut, potrivit Nielsen.

Șefii din televiziuni spun că relația dintre vedeta pop Taylor Swift și jucătorul echipei Chiefs, Travis Kelce, a contribuit la creșterea audienței, după un sezon în care aceasta a fost creditată ca fiind cea care a atras multe dintre tinerele sale fane la meciurile NFL. Directorul executiv al Paramount, Bob Bakish, a declarat pentru CNBC că prezența lui Swift la meciuri “a adus o valoare suplimentară… . Sunt sigur că ea nu a afectat audiențele”.

Super Bowl este, de asemenea, o platformă importantă și pentru alte industrii, de la producătorii de bere, producătorii de mașini și alte mărci care au cheltuit 7 milioane de dolari pentru fiecare 30 de secunde de publicitate, până la industria muzicală, unde vedetele mai vechi își pot reînvia vânzările prin intermediul unei mari reprezentații.

Duminică, Usher, starul R&B ale cărui hituri au dominat în anii 2000, a oferit un spectacol de pauză cu apariții ale unor colaboratori precum Alicia Keys, H.E.R. și Ludacris. Beyoncé a folosit o reclamă la Super Bowl cu compania de telefonie Verizon pentru a promova un nou album.

NFL a încheiat un nou acord în 2021 pentru drepturile de difuzare a meciurilor sale, a cărui valoare a fost estimată la 110 miliarde de dolari pe o perioadă de 11 ani, împărțită între mai mulți radiodifuzori. CBS a fost de acord să plătească NFL aproximativ 2 miliarde de dolari pe an, a relatat la vremea respectivă Financial Times.

În acest an, Paramount a înregistrat peste 500 de milioane de dolari din venituri din publicitate pentru Super Bowl în rețelele sale și serviciul de streaming.

Această performanță puternică vine pe fondul tulburărilor din cadrul grupului media, care urmează să anunțe disponibilizări în această lună. Proprietarul Shari Redstone se află în discuții cu miliardarul David Ellison pentru a vinde afacerea de familie, în timp ce Paramount se luptă să concureze cu companii media mai mari, inclusiv Netflix și Disney.

În afară de NFL, afacerea mai largă a televiziunii americane este în declin pe termen lung. Aproximativ 5 milioane de gospodării americane au renunțat la pachetele de televiziune cu plată în primele nouă luni ale anului 2023, potrivit MoffettNathanson.

 

Sursa foto: x.com/ Super Bowl

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *