Noi tarife aplicate avioanelor comerciale importate, motoarelor şi pieselor ar putea pune în pericol siguranţa aeriană şi lanţul de aprovizionare sau ar putea genera consecinţe neprevăzute, au avertizat marţi grupurile care reprezintă companiile aerospaţiale globale şi companiile aeriene americane, citate de Reuters, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Industria se confruntă deja cu tarife de 10% pe aproape toate avioanele şi piesele importate, după ce preşedintele Donald Trump a anunţat în aprilie taxe vamale ample asupra partenerilor comerciali.

Luna trecută, Departamentul Comerţului a deschis o investigaţie cunoscută sub numele de Secţiunea 232, examinând eventualele riscuri de securitate naţională generate de importuri, care ar putea fi folosită drept bază pentru tarife şi mai mari asupra avioanelor, motoarelor şi pieselor importate.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Asociaţia Industriei Aerospaţiale (AIA), care reprezintă companii precum Boeing, Airbus, RTX, GE Aerospace şi sute de alte firme, a cerut Departamentului Comerţului să prelungească cu 90 de zile perioada de consultare publică pe tema Secţiunii 232 şi să nu impună noi tarife pentru cel puţin 180 de zile.

Asociaţia a solicitat consultări suplimentare cu industria înainte de orice eventuală aplicare a tarifelor, ”pentru a ne asigura că reflectă cu acurateţe preocupările de securitate naţională şi nu pun în pericol lanţul de aprovizionare şi siguranţa aviaţiei.”

AIA a subliniat că un incendiu produs în februarie la un furnizor de elemente de fixare pentru industria aerospaţială din Pennsylvania a afectat producţia şi a demonstrat dificultăţile în înlocuirea furnizorilor.

”Ar putea dura până la 10 ani pentru a stabili un nou furnizor intern şi pentru a-l certifica la nivelul riguros de siguranţă cerut”, au scris reprezentanţii asociaţiei.

Airlines for America, grupul care reprezintă mari transportatori precum American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines, a avertizat că tarifele ar putea duce la scumpirea biletelor de avion şi a tarifelor de transport aerian.

”Costurile mai mari din sectorul aviaţiei comerciale vor slăbi securitatea economică şi naţională şi vor avea un impact material şi debilitant asupra capacităţii industriei de a creşte, concura, inova şi investi”, au subliniat companiile aeriene în comentariile depuse la Departamentul Comerţului.

Potrivit companiilor, tarifele ar putea destrăma lanţul de aprovizionare din aviaţie, aflat în plină redresare, ar putea favoriza pătrunderea pieselor contrafăcute pe piaţă şi ar putea genera un efect de domino cu provocări şi consecinţe neprevăzute.

Companiile aeriene şi producătorii au făcut lobby pe lângă administraţia Trump pentru a restabili regimul fără tarife din cadrul Acordului Civil pentru Avioane din 1979, în baza căruia sectorul american înregistra un excedent comercial anual de 75 de miliarde de dolari. Conform acestui acord, piesele trebuie certificate de Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) pentru a fi scutite de tarife.