Taylor Swift, lider în muzică și afaceri în 2023/ “Este o forță, din punct de vedere comercial”

taylor swift concert Sursa foto: Twitter/Taylor Swift

Cântăreața americană Taylor Swift nu a trebuit să conducă o companie importantă sau o bancă centrală pentru a exercita o putere economică imensă în acest an, scrie CNN.

Superstarul pop a dominat în 2023 nu doar ca artist muzical, ci și ca om de afaceri: turneul “Eras”, care a definit cariera sa, a umplut stadioane din întreaga lume, filmul din turneul ei a doborât recorduri de încasări în weekendul de deschidere, iar Swift însăși a devenit miliardară pe parcurs.

Swift a realizat fapte remarcabile care ar fi impresionante pentru orice lider de afaceri obișnuit care conduce o companie din Fortune 500. Ea a câștigat o bază loială de fani care au ieșit în forță să cheltuiască, iar într-o economie condusă în principal de cheltuielile de consum, acesta este un succes pentru orice lider de afaceri – indiferent dacă poartă sau nu titlul de “director executiv”.

“Este o forță, din punct de vedere comercial”, a declarat Armen Shaomian, profesor asociat de management al sportului și divertismentului la Universitatea din Carolina de Sud, pentru CNN.

Turneul de succes comercial “Eras”

Turneul “Eras” a fost piesa centrală a anului fenomenal al lui Swift și se va întinde până la sfârșitul anului 2024. StubHub a declarat că turneul lui Swift “a fost cel mai mare” din istoria de două decenii a companiei de bilete, depășind alți artiști de succes în ceea ce privește vânzările de bilete.

“Taylor Swift nu a fost doar un spectacol; ea a rescris cartea de joc, lăsând o urmă de sclipici, stimuli economici și brățări ale prieteniei oriunde a mers”, se arată în raportul de sfârșit de an al companiei.

Swift însăși nu a publicat cifre oficiale de vânzări, dar unele estimări arată că turneul a adunat deja încasări de 10 cifre. Pollstar a estimat la începutul acestei luni că primele 60 de spectacole ale turneului au generat încasări de peste 1 miliard de dolari.

O analiză a CNN de la începutul acestui an a estimat că numai spectacolele susținute de Swift în America de Nord ar putea aduce încasări de peste 2 miliarde de dolari, făcându-l astfel turneul cu cele mai mari încasări din toate timpurile..

Fanii au licitat puternic și biletele de pe piața de revânzare. SeatGeek a declarat anterior pentru CNN că prețul mediu de revânzare a unui bilet pentru “Eras” a fost de 1.607 dolari, cu 741% mai mult decât în turneul ei “Reputation” din 2018, pentru care prețul mediu de revânzare a fost de 191 de dolari.

De asemenea, este o șefă generoasă, împărțind bonusuri de 100.000 de dolari cu șoferii de camion din “Eras Tour” în timpul verii.

Senzaționalul turneu în sine a fost ca o minge călătoare de activitate economică, traversând marile orașe americane, în timp ce fanii cheltuiau fără oprire.

Camerele de hotel din orașele care au găzduit spectacolele Eras s-au umplut rapid, comercianții cu amănuntul au declarat că au primit un impuls de la spectatorii care căutau haine care să se potrivească cu tema turneului, iar un raport al Rezervei Federale a remarcat chiar și modul în care turneul a stimulat veniturile hotelurilor din Philadelphia.

Priceperea în afaceri a lui Swift

Ceea ce evidențiază cu adevărat perspicacitatea în afaceri a lui Swift este modul în care cântăreața a valorificat acest entuziasm arzător pentru a atrage și mai multe vânzări. Fanii electrizați și-au deschis portofelele pentru a cumpăra tricouri, pulovere, șepci, postere și alte tipuri de mărfuri care o expun pe cântăreață în toată splendoarea ei.

A fost un studiu de caz excelent despre cum să-ți înțelegi clienții și să le oferi ceea ce își doresc.

“Aspectul de merchandising al turneului a fost atât de important, deoarece le-a permis fanilor să aducă acasă o parte din acea experiență, deoarece totul se rezumă la amintiri”, a declarat Shaomian de la Universitatea din Carolina de Sud.

“Fanii stăteau la coadă cu ore bune înainte ca arena să se deschidă, pentru că marfa era aranjată într-o zonă diferită și voiau să fie primii care să cumpere. Chiar dacă doar un sfert dintre acești oameni au cumpărat ceva, asta înseamnă cu ușurință cel puțin un milion de dolari pe seară”, a mai spus el.

Asta pe lângă marfa disponibilă online. De la bețe de chitară la bijuterii pentru unghii, Swift le-a oferit fanilor ei înfocați un motiv în plus să cheltuiască mai mult, și au cheltuit.

Strategia de afaceri a lui Swift a depășit scena concertului și a ajuns pe marele ecran, profitând din nou de entuziasmul deja febril pentru cântăreață și turneul ei de excepție.

Cântăreața și compozitoarea a lansat la jumătatea lunii octombrie un film cu spectacolele din acest an, intitulat “Taylor Swift: The Eras Tour”. Filmul a obținut încasări impresionante de 96 de milioane de dolari în weekendul de deschidere în Statele Unite și Canada, potrivit lanțului de cinematografe AMC. Acest lucru l-a făcut să fie filmul de concert cu cele mai mari încasări la nivel național pentru un weekend de deschidere.

“A fost nevoie de mai puțin de 24 de ore pentru ca filmul-concert “Taylor Swift The Eras Tour” să doboare recordul AMC din SUA pentru cele mai mari încasări din vânzarea de bilete în decursul unei singure zile în istoria de 103 ani a AMC”, a declarat AMC la momentul respectiv.

Și ce lider de afaceri nu beneficiază de o publicitate bună?

Pe lângă nenumărate alte știri, Swift a fost desemnată de revista Time drept Persoana Anului, o onoare fără îndoială prestigioasă, rezervată de obicei unor schimbători precum Barack Obama, Angela Merkel și Papa Francisc.

“Mă simt ca un moment de descoperire al carierei mele, care se întâmplă la 33 de ani”, a declarat Swift pentru Time. “Și, pentru prima dată în viața mea, am fost suficient de rezistentă din punct de vedere mental pentru a accepta ceea ce vine cu asta”.

Sursa foto: Twitter/Taylor Swift

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *