Telecom Italia (TIM) a aprobat vânzarea reţelei sale de telefonie fixă pentru 19 miliarde de euro fondului american de investiţii KKR

Telecom Italia Sursa foto: Dreamstime

Telecom Italia (TIM) a aprobat vânzarea reţelei sale de telefonie fixă fondului american de investiţii KKR, pentru 19 miliarde de euro, devenind primul grup de telecomunicaţii dintr-o ţară europeană importantă care se desparte de reţeaua sa de telefonie fixă, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Acordul, sprijinit de Guvernul premierului Giorgia Meloni, implică active considerate de Italia ca fiind de importanţă strategică naţională, în condiţiile în care ţara lucrează la extinderea reţelei digitale.

Tranzacţia, pe care TIM speră să o finalizeze în vara anului viitor, va permite grupului italian de telecomunicaţii să-şi reducă datoria cu aproximativ 14 miliarde de euro. De asemenea, compania va renunţa la jumătate din cei 40.000 de angajaţi din Italia.

Pentru a superviza activele considerate de Italia ca fiind de importanţă strategică naţională, Guvernul a autorizat Trezoreria să cheltuiască până la 2,2 miliarde de euro pentru a prelua o participaţie de 20% în reţea, alături de KKR, care este deja investitor minoritar. Trezoreria controlează al doilea mare investitor în TIM, banca de stat CDP.

Decizia Consiliului de Administraţie de vânzare nu va fi supusă spre aprobare acţionarilor, a anunţat TIM, o lovitură pentru principalul acţionar, Vivendi.

Vivendi, care deţine 24% din TIM, a dorit un preţ mai mare, şi consideră “nelegală” decizia Consiliului de Administraţie.

Vivendi a adăugat că va folosi “toate mijloacele legale pe care le are la dispoziție pentru a o contesta”.

Tranzacţia cu fondul KKR reprezintă punctul central al strategiei directorului general de la Telecom Italia, Pietro Labriola, de a restructura fostul monopol de telefonie, care acum este împovărat de datorii în valoare de peste 26 de miliarde de euro.

Reţeaua de telefonie fixă a TIM acoperă aproximativ 89% din gospodăriile din Italia şi se întinde pe o suprafaţă de 23 de milioane de kilometri din această ţară.

Italia este una dintre cele mai competitive pieţe de telecomunicaţii din lume şi concurenţa s-a intensificat în ultimii ani, odată cu intrarea unor noi operatori precum Iliad SA. Operatorul francez a intrat pe piaţa de telefonie mobilă din Italia în 2018, poziţionându-se ca un operator cu tarife reduse, ceea ce a declanşat un război agresiv al preţurilor. Asta a lăsat fostul monopol Telecom Italia, cu puţine opţiuni disponibile, exceptând vânzarea reţelei de telefonie fixă pentru a-şi reduce datoriile.

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *