Tendințe în e-commerce în 2022: Live Shopping, Direct-to-Consumer și comerțul conversațional

Cumparaturi online pexels.com

Cele mai importante tendințe tehnologice din industria de e-commerce în 2022 vor include sesiunile de live-shopping, modelul de vânzare direct către consumatorul final (D2C) și comerțul conversațional, arată Zitec, companie de IT & digital marketing.

Potrivit datelor, cele mai multe solicitări înregistrate anul trecut pentru dezvoltarea de proiecte e-commerce au provenit din industria de fashion, urmată de cea de electro-IT și bricolaj. Pentru anul în curs, compania estimează că cele mai mari creșteri vor fi raportate de industrii precum retail & distribuție, logistică & transport, tehnologie, dar și sănătate.

De asemenea, cele mai frecvente solicitări venite din partea magazinelor online s-au axat pe migrarea către platforme de e-commerce competitive și pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor, multe companii fiind nevoite să optimizeze interacțiunea digitală personalizată pe care o oferă datorită numărului crescut de consumatori în online.

În ceea ce privește tendințele care vor caracteriza industria de e-commerce în acest an, live shopping-ul – sau comerțul prin livestreaming – câștigă tot mai mult teren, formatul video fiind preferat de clienți. Live shopping-ul reprezintă o îmbinare între divertisment și comerț digital, ce aduce o experiență mult mai interesantă, interactivă și personalizată, în cadrul căreia cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească un răspuns și cumpără printr-un simplu click.

O altă tendință importantă este Direct-to-Consumer, care înseamnă vânzarea directă către consumatorul final, abordare care necesită crearea unei legături directe cu aceștia, pe toate canalele posibile. Până acum, adoptarea acestui segment de e-commerce nu a fost la fel de populară în România comparativ cu Europa, însă tot mai multe companii încep să înțeleagă oportunitățile D2C. Pe lângă noile surse de venit, concluziile obținute din datele generate de interacțiunile directe cu consumatorii pot fi folosite atât pentru optimizarea produselor, cât și pentru creșterea loialității față de brand.

Comerțul conversațional va continua să se dezvolte odată cu utilizarea accentuată a căutărilor vocale pentru cumpărături online, dar și datorită dezvoltării și creșterii gradului de adopție al dispozitivelor de asistență vocală.

Alte tendințe care merită urmărite în 2022 sunt diversificarea serviciilor de plată prin implementarea unor metode inovatoare precum soluții de open banking, sisteme Buy Now, Pay Later (BNPL) sau criptomonede. Revoluția livrărilor către clientul final va continua, va crește numărul de lockere și vor apărea noi metode de livrare ultrarapide. Iar pe fondul transformării digitale și a dinamicii încurajatoare, tendința de estompare a granițelor prin intermediul online-ului este tot mai evidentă, tot mai mulți retaileri devenind jucători la nivel internațional.

pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *