Tesla a lansat joi o versiune redesenată a celui mai bine vândut crossover Model Y în Statele Unite, Canada și Europa, la două săptămâni după ce a fost lansat pentru prima dată în China, scrie Reuters.
Versiunea reîmprospătată vine înaintea lansării unui model mai ieftin, așteptată pe scară largă, în prima jumătate a anului 2025, în timp ce producătorul de vehicule electrice condus de Elon Musk încearcă să crească volumul vânzărilor și să atragă o gamă mai largă de cumpărători.
Modelul Y a fost lansat pentru prima dată în 2020 și a devenit cea mai vândută mașină din lume în 2023. Modelul învechit a pierdut din avântul vânzărilor anul trecut, când Tesla a înregistrat prima scădere a livrărilor anuale, afectată de concurența rivalilor din China și Europa.
Cea mai scumpă variantă a mașinii, denumită „Launch Series”, va costa 59.990 de dolari în SUA, potrivit site-ului companiei din SUA, fiind cu 25% mai scumpă decât cea mai scumpă versiune a mașinii mai vechi.
Noul Model Y, disponibil doar în versiunea „Launch Series” pentru o perioadă limitată, are exteriorul redesenat, dotări îmbunătățite la interior și o autonomie ușor extinsă la 515 km.
Varianta vine echipată cu sistemul avansat de asistență a șoferului Full Self-Driving, care, în caz contrar, este o opțiune de 8.000 de dolari pe alte modele Tesla.
Tesla, care își va anunța miercuri rezultatele pentru al patrulea trimestru, a declarat că va începe livrările noii mașini în martie.
Compania a listat, de asemenea, versiunea mai veche a modelului Y în inventarul său, cu reduceri de peste 3.500 de dolari pentru unele variante.
În urmă cu un an, cel mai valoros producător auto din lume lansase în America de Nord o versiune actualizată a sedanului său compact Model 3 la prețuri neschimbate, cu actualizări de design și unele caracteristici noi.