Tesla a scumpit Model Y în SUA și Model 3 în China

Tesla Model 3 Sursă foto: Unsplash

Tesla a majorat prețurile SUV-urilor model Y din SUA și ale sedanurilor Model 3 Long Range cu 1.000 de dolari fiecare și ale unor vehicule Model 3 și Model Y produse în China cu 10.000 de yuani (1.582,40 de dolari), potrivit site-ului companiei.

Producătorul de mașini electrice a scumpit cele mai accesibile versiuni ale Model 3 și Model Y de câteva ori anul trecut în Statele Unite, potrivit datelor urmărite de Reuters.

Prețul din SUA al mașinii Model Y Long Range a Tesla a crescut cu 20% față de ianuarie 2021, împreună cu o creștere de 10,6% pentru sedanul său Model 3 Long Range în aceeași perioadă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Mișcarea vine pe fondul creșterii costurilor materiilor prime, agravate de invazia Ucrainei de către Rusia, și ar putea anula visul lui  Elon Musk, și a altor directori din industrie de a lansa vehicule electrice mai accesibile.

Creșterea prețurilor la nichel, litiu și alte materiale amenință să încetinească și chiar să inverseze temporar tendința pe termen lung de scădere a costurilor bateriilor – cea mai scumpă parte a vehiculelor electrice – care împiedică adoptarea pe scară largă a tehnologiei, a declarat Gregory Miller, analist al industriei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: