Tesla oferă clienților din SUA o lună gratuită de testare a tehnologiei sale de asistare a șoferului

masini, Tesla sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Constructorul de automobile electrice Tesla va oferi clienților americani o lună de probă gratuită a tehnologiei sale de asistență pentru șoferi, Full Self-Driving (FSD), a declarat directorul general al companiei, Elon Musk, în condițiile în care cererea în scădere și concurența prețurilor afectează vânzările și marjele companiei, scrie Reuters.

Musk a promovat de mult timp software-ul de asistent pentru șofer, al cărui preț este de 12.000 de dolari, ca un potențial generator de profit pentru companie, dar de ani de zile nu a reușit să respecte promisiunea sa de autonomie completă, pe fondul examinării de către autoritățile de reglementare și juridice a siguranței și marketingului Tesla.

“Toate mașinile din SUA care sunt capabile de FSD vor fi activate pentru o perioadă de probă de o lună în această săptămână”, a declarat Musk într-o postare pe platforma de socializare X.

De asemenea, el le-a spus angajaților Tesla să facă demonstrații de FSD noilor cumpărători și proprietarilor de mașini aflate în service, potrivit a două e-mailuri verificate de o sursă care a dorit să-și păstreze anonimatul.

“Aproape nimeni nu își dă seama cât de bine funcționează de fapt FSD (supravegheat)”, a spus Musk într-unul dintre cele două e-mailuri, trimis angajaților Tesla.

Sistemul FSD de la Tesla nu transformă mașinile în vehicule autonome. Conform manualelor proprietarilor Tesla, șoferii trebuie să rămână atenți la drum și să fie gata să conducă sau să frâneze în orice moment atunci când folosesc FSD sau FSD Beta, arată CNBC.

Sub presiunea Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, Tesla a implementat în ultimii ani rechemări voluntare pentru a îmbunătăți siguranța sistemelor Autopilot, FSD și FSD Beta.

Un analist independent al pieței auto, care publică sub numele Troy Teslike, a declarat că “rata de acceptare a FSD” a fost în scădere în America de Nord, cu aproximativ 14% dintre clienții Tesla care au cumpărat pachetul în al treilea trimestru al anului 2022, în scădere de la un nivel record de 53% în al treilea trimestru al anului 2019.

Marjele Tesla au fost afectate de un război al prețurilor cu rivalii care a început în urmă cu mai bine de un an. De asemenea, a avertizat în ianuarie cu privire la o creștere “considerabil mai mică” a livrărilor în acest an, deoarece se concentrează pe producția următoarei sale generații de vehicule electrice.

“Combinația dintre reducerile substanțiale de preț la vehicule și ratele de preluare a FSD dramatic mai mici a afectat grav marjele Tesla”, a declarat analistul Sam Abuelsamid de la Guidehouse Insights.

“Mandatul de a demonstra FSD, așa cum este astăzi, este doar ultimul dintr-o serie lungă de cascadorii de sfârșit de trimestru ale lui Musk, menite să stimuleze livrările și veniturile.”

Software-ul FSD, despre care Tesla spune că nu face ca vehiculele sale să fie autonome și că necesită o supraveghere activă din partea șoferului, a fost, de asemenea, oferit la un abonament de 199 de dolari pe lună.

 



sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *