Funcția de cumpărături în aplicație a TikTok a intrat în funcțiune pentru utilizatorii din Spania, marcând primul pas într-o extindere a afacerii cu cea mai rapidă creștere a companiei chineze ByteDance în Europa, scrie Bloomberg.
TikTok Shop a debutat oficial în Spania marți, după ce o serie de creatori au înființat magazine digitale și au asociat videoclipurilor lor produse de la frigidere electrice la suplimente de sănătate.
Lansarea reflectă eforturile TikTok de a căuta piețe alternative în fața unei potențiale excluderi din SUA. Săptămâna trecută, o curte federală de apel a menținut legea administrației Biden privind vânzarea sau interzicerea aplicației deținute de chinezi, invocând probleme de securitate națională.
Produsele inițiale de pe magazinul TikTok din Spania acoperă categorii de la frumusețe la electrocasnice și bunuri de consum cu mișcare rapidă, cu o gamă de prețuri de la 3 € la 60 €, potrivit unei liste pe care TikTok a distribuit-o creatorilor de conținut și care a fost consultată de Bloomberg News.
TikTok Shop – care combină video-ul cu cumpărarea impulsivă în mod vizual – este cel mai mare motor de creștere al aplicației după publicitate.
Combinația de conținut atrăgător, influenceri populari și comerț la scară largă o diferențiază de rivali precum Instagram și YouTube. De asemenea, deschide o cale pentru ca firma să se confrunte cu Amazon.com pe piețele majore.
TikTok și-a triplat vânzările de cumpărături din SUA la peste 100 de milioane de dolari de Black Friday, un semn că interdicția iminentă nu a reușit să reducă interesul celor peste 170 de milioane de americani care utilizează aplicația în fiecare lună.
Compania-mamă ByteDance, cu sediul la Beijing, își propusese să crească volumul de mărfuri din SUA de zece ori în acest an, până la 17,5 miliarde de dolari.
TikTok pregătește ceea ce numește conținut de cumpărături pentru piețele europene majore pentru cea mai mare parte a anului 2024, după ce o rulare de probă în Regatul Unit încă din 2021 a generat recenzii mixte. Compania a intenționat inițial să aducă funcția Shop în Spania, Germania, Italia, Franța și Irlanda la începutul acestui an, dar a amânat extinderea pentru a se concentra pe SUA, a anunțat Bloomberg News în luna mai.
În Spania, TikTok trebuie să se confrunte cu o serie de startup-uri chineze de comerț electronic, inclusiv Shein, Miravia a Alibaba Group Holding și Temu a PDD Holdings.