În 2024, comerțul global a atins un record de 33 de trilioane de dolari, înregistrând o creștere de 1 trilion de dolari.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În ciuda provocărilor geopolitice, comerțul a rămas rezistent, impulsionat de cererea puternică a consumatorilor americani și de o creștere de 12% a exporturilor Chinei. În mod notabil, piețe mai noi, cum ar fi Africa și India, devin cele mai rapide destinații de export ale Chinei în 2025, scrie Visual Capitalist.
Creșterea volumului comerțului se referă la o mărire a valorii sau cantității de bunuri și servicii vândute și cumpărate într-o anumită perioadă.
Acest grafic arată țările cu cea mai mare creștere absolută a volumului comerțului începând cu 2019, pe baza datelor din DHL Trade Atlas 2025.
România se află pe locul 25, cu o creștere a comerțului în perioada 2019 – 2024 de 37 de miliarde de dolari, cu o rată medie anuală de creștere de 3%.
China și SUA domină clasamentul, generând o creștere combinată de 1,5 trilioane de dolari a volumului comerțului din 2019:
- În 2024, valoarea totală a comerțului Chinei a fost de 6,3 trilioane de dolari, cea mai mare la nivel global.
- Datorită forței sale de producție, China este cel mai mare exportator din lume și al doilea cel mai mare importator, după America. Per total, volumele comerciale au crescut cu 828 de miliarde de dolari în perioada de cinci ani, cu o rată medie anuală de creștere de 3%.
- Pentru America, volumul comerțului a crescut cu 652 de miliarde de dolari în această perioadă, cei mai mari parteneri comerciali ai săi, după valoarea importurilor, fiind Mexic, China și Canada. Per total, valoarea totală a comerțului Americii a fost de 5,4 trilioane de dolari, cu 900 de miliarde de dolari mai puțin decât China.
India se clasează pe locul al treilea, cu volume în creștere cu 5% în medie anuală. Mai mult, se estimează că își va crește volumul total al comerțului cu 85% între 2024 și 2029, comparativ cu perioada precedentă de cinci ani. Această tendință este alimentată de economia sa în creștere rapidă și de schimbările fluxurilor comerciale, pe măsură ce companiile își diversifică lanțurile de aprovizionare, mutându-le din China.