„Tramvaiul corporatiștilor”. Lucrările de modernizare a liniei 5 au ajuns la 45%, la patru luni de la demarare

Tramvai Linia 5 / Sursa foto: Asociația Metrou Ușor Tramvai Linia 5 / Sursa foto: Asociația Metrou Ușor

Lucrările pentru modernizarea liniei 5 de tramvai, secțiunea de 4 kilometri dintre Dorobanți (șoseaua Ștefan cel Mare) și Pipera – Băneasa, au ajuns la 45%, la patru luni de la demarare, a anunțat vineri primarul Capitalei Nicușor Dan. Lucrările se fac cu firma Mari Vila și costă 134 milioane lei, iar pentru preluarea călătorilor s-a introdus linia navetă de autobuze 605.

„Lucrările au început în februarie, termenul de execuție este de un an, dar suntem optimiști că vor fi finalizate mai repede. Acesta este primul șantier deschis din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 de km de infrastructură de tramvai din Capitală. Vom deschide în curând și alte șantiere, iar prin aceste investiții, nu vor mai exista linii nemodernizate în București”, a transmis primarul Nicușor Dan.

Asociația Metrou Ușor a transmis joi că în prezent se lucrează la instalarea pilonilor centrali de iluminat și susținere a rețelei, dar și la montarea traverselor și a șinelor pe anumite porțiuni.

Printre cele mai importante operațiuni care mai rămân de făcut se numără modernizarea substației de redresare pentru alimentare electrică din Autobaza Nordului, finalizarea montării șinelor și încastrarea acestora în beton, așternerea straturilor de asfalt de pe ampriza căii de rulare, montarea iluminatului public respectiv construirea și mobilarea noilor peroane.

„Deși lucrările s-au desfășurat într-un ritm acceptabil (până în prezent), pregătirea acestora și desfășurarea stadiilor incipiente ale proiectului s-au dovedit problematice. Principala problemă a fost lipsa iluminatului public pe o perioadă nepermis de mare, de aproape 3 luni. Aceasta a fost cauzată de înlăturarea stâlpilor centrali de susținere a rețelei, care aveau și rol de iluminat. În data de 14 martie, un accident grav a avut loc la intersecția cu str. Prometeu, când un pieton a fost lovit pe trecerea de pietoni, victima necesitând spitalizare. Ulterior (posibil corelat cu acest accident) au fost montați stâlpi laterali de iluminat public pe anumite porțiuni, însă aceștia nu vor putea susține rețeaua fir-contact a tramvaiului. Situația din teren arată că aceștia sunt probabil o soluție temporară, până la montarea echipamentelor pentru iluminatul stradal pe centrul liniei de tramvai”, arată Asociația.
https://www.facebook.com/MetrouUsor/posts/pfbid035X32cy5uBq4e8b9qbLesBazh7RbqfE5cqmrBNNafBHYWcPiyEoqgwz5kP4JUEifml