Transportatorii bulgari doresc un coridor special pentru tiruri pe Podul Prieteniei, între Giurgiu și Ruse

Pod-Giurgiu-Ruse-vama-e1614961001403-768x461 Sursa foto: Poliția de Frontieră

Reprezentanţii transportatorilor bulgari afirmă că suferă pierderi, din cauza traversării lente a punctului de frontieră de pe Podul Prieteniei, între Giurgiu și Ruse, scrie Darik, potrivit Agenției de presă Rador.

Tirurile aşteaptă într-o parcare tampon, însă la un loc cu autovehicule care transportă mărfuri periculoase. Potrivit transportatorilor, este necesară realizarea unui coridor special, care să le permită trecerea cu prioritate.

Cântarele pentru camioane rămân în zona frontierei, iar acest lucru provoacă în mod inevitabil o aglomeraţie de camioane. De asemenea, lipsa de sincronizare între autorităţile române şi bulgare privind controlul complică situaţia suplimentar, spun reprezentanții.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Parcarea pentru tiruri este dotată cu toalete, duşuri, Wi-Fi gratuite, iar staţionarea costă 15 leva (circa 7,5 euro) pentru camioanele bulgăreşti şi 25 de euro pentru cele străine, indiferent de durată.

„Trebuie asigurată o bandă rapidă pentru mărfuri periculoase şi perisabile, însă din cauza capacităţii limitate de la frontieră, aceasta se dovedeşte a fi o mare problemă”, afirmă reprezentanții transportatorilor bulgari.

Uniunea Internaţională a Transportatorilor a comunicat postului naţional de radio BNR că există probleme şi la alte puncte de la frontiera cu România. „Singura soluţie este admiterea celor două state în Spaţiul Schengen”, a declarat preşedintele Organizaţiei transportatorilor bulgari, Iordan Arbadjiev.

Potrivit acestuia, o altă problemă este creşterea preconizată a taxelor de drum: „De la 1 iulie, dacă se va introduce un nou preţ al taxei de drum, acest lucru va duce inevitabil la majorarea preţului serviciilor de transport. După părerea noastră, aceasta înseamnă o creştere a inflaţiei, aşa că aşteptăm ca acesta să fie primul lucru pe care îl va face noul ministru al transporturilor”, a subliniat Arabadjiev.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: