Reprezentanţii transportatorilor bulgari afirmă că suferă pierderi, din cauza traversării lente a punctului de frontieră de pe Podul Prieteniei, între Giurgiu și Ruse, scrie Darik, potrivit Agenției de presă Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Tirurile aşteaptă într-o parcare tampon, însă la un loc cu autovehicule care transportă mărfuri periculoase. Potrivit transportatorilor, este necesară realizarea unui coridor special, care să le permită trecerea cu prioritate.

Cântarele pentru camioane rămân în zona frontierei, iar acest lucru provoacă în mod inevitabil o aglomeraţie de camioane. De asemenea, lipsa de sincronizare între autorităţile române şi bulgare privind controlul complică situaţia suplimentar, spun reprezentanții.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Parcarea pentru tiruri este dotată cu toalete, duşuri, Wi-Fi gratuite, iar staţionarea costă 15 leva (circa 7,5 euro) pentru camioanele bulgăreşti şi 25 de euro pentru cele străine, indiferent de durată.

„Trebuie asigurată o bandă rapidă pentru mărfuri periculoase şi perisabile, însă din cauza capacităţii limitate de la frontieră, aceasta se dovedeşte a fi o mare problemă”, afirmă reprezentanții transportatorilor bulgari.

Uniunea Internaţională a Transportatorilor a comunicat postului naţional de radio BNR că există probleme şi la alte puncte de la frontiera cu România. „Singura soluţie este admiterea celor două state în Spaţiul Schengen”, a declarat preşedintele Organizaţiei transportatorilor bulgari, Iordan Arbadjiev.

Potrivit acestuia, o altă problemă este creşterea preconizată a taxelor de drum: „De la 1 iulie, dacă se va introduce un nou preţ al taxei de drum, acest lucru va duce inevitabil la majorarea preţului serviciilor de transport. După părerea noastră, aceasta înseamnă o creştere a inflaţiei, aşa că aşteptăm ca acesta să fie primul lucru pe care îl va face noul ministru al transporturilor”, a subliniat Arabadjiev.