Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar, care în prezent deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, anunță azi că a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa.
Companiile precizează că tranzacţia este supusă aprobării de către autorităţile competente în materia regulilor de concurenţă și se estimează a fi finalizată în cursul anului 2024.
MidEuropa, actor principal pe piața europeană de private equity, anunță la rândul său încheierea unui acord privind vânzarea Profi Rom Food, unul dintre cei mai extinşi retaileri alimentari din România, către Ahold Delhaize la o valoare a întreprinderii de 1,3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16).
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est, conform companiilor.
Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize, spune că România este o piață atractivă. “Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image”, a spus acesta.
“Este un moment de referință pentru industria de retail din România, unic prin mărime și la nivelul grupului nostru. Suntem două branduri puternice, complementare și, împreună, vom reuși să facem o diferență semnificativă prin ceea ce oferim zi de zi clienților noștri: produse locale, proaspete și sănătoase de la o rețea extinsă de producători locali, o gamă de sortimente și mai bună de mărci proprii, naționale și internaționale, oferte care răspund cel mai bine nevoilor clienților”, a declarat Mircea Moga, CEO Mega Image.
Robert Knorr, Managing Partner în cadrul MidEuropa, a precizat că vânzarea Profi este al doilea
exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală,
continuând succesul cu Zabka. “Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi și marchează un nou reper important pentru MidEuropa. Vânzarea Profi
este, de asemenea, o tranzacție foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în
continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potențial de creștere din Europa”, a declarat Knorr
„Profi este o companie extraordinară, care a evoluat într-un veritabil campion național, atrăgând interesul unui investitor strategic global. Evoluția remarcabilă a brandului Profi și expansiunea sa impresionantă au fost posibile datorită angajamentului neclintit al echipei de management de a îmbunătăți constant oferta și experiența clienților”, a transmis Aleksandar Dragicevic, Director în cadrul MidEuropa.
“De la achiziționarea Profi în 2017, echipa noastră operațională a pus în aplicare expertiza și resursele
necesare, accesând și rețeaua noastră de specialiști, pentru dezvoltarea Profi. Am susținut astfel
expansiunea companiei, modernizarea rețelei de magazine și îmbunătățirea infrastructurii logistice. De
asemenea, am contribuit la cresterea considerabilă a prezenței online și a capacităților digitale ale
firmei. Suntem încrezători în potențialul viitor al companiei alături de noii săi acţionari”, a spus Alain Beyens, Operating Partner în cadrul MidEuropa.
Companie cu peste 7000 de magazine
Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri și comerț online. Mărcile locale din portofoliu deservesc 60 de milioane de clienți în fiecare săptămână, atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia. Împreună, aceste mărci au peste 414.000 de angajați în 7.659 de magazine alimentare și de specialitate și includ cel mai mare retailer online din Benelux și cei mai importanți comercianți online din Benelux și Statele Unite. Cu sediul central în Zaandam, Țările de Jos, Ahold Delhaize este listată la bursele Euronext Amsterdam și Bruxelles (ticker: AD), iar certificatele sale de depozit americane sunt tranzacționate pe piața over-the-counter din SUA și cotate pe piața internațională OTCQX (ticker: ADRNY).
Mega Image se apropie de 1000 de magazine în România
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 969 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Oradea, Timișoara, Bacău, Sibiu şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image și Shop&Go. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group.
Profi în România: 1650 de magazine și 28.000 de angajați
Profi este un important retailer alimentar de proximitate din România, cu o rețea de peste 1.650 de magazine în toată România, susținută de șase centre de distribuție. Profi are peste 28.000 de angajați în toată țara și a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.