Trecerea Dunării cu BAC-ul va fi reluată pe la Giurgiu-Ruse. Ministerul Transporturilor a aprobat înființarea Agenției de Control și Încasare de la Mocănașu

Podul Pieteniei Ruse Giurgiu Sursa foto: www.europarl.europa.eu

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR a aprobat înființarea Agenției de Control și Încasare (ACI) de la Mocănașu, lângă vama Giurgiu-Ruse, pas important pentru a relua trecerea Dunării cu BAC-ul. Redeschiderea curselor cu BAC-ul lângă Giurgiu-Ruse, la principalul punct de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria a fost promisă de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu de peste un an, însă lucrările pentru amenajarea malurilor Dunării au întârziat, la fel și procedurile administrative pentru a înființarea punctului de frontieră, control și încasare de la Ostrovul Mocănașu. BAC-ul de la Mocănașu a funcționat până în 2005. Trecerea Dunării cu BAC-ul va reduce aglomerația din vama Giurgiu-Ruse, podul Prieteniei fiind cu o singură bandă/sens și capacitate depășită în sezonul estival.

Decizia prin care Ministerul Transporturilor, prin CNAIR aprobă Punctul de control și încasare de la Mocănașu (jud. Giurgiu).

,,Redeschidem punctul de frontieră permanent de la Giurgiu-Ruse pentru trecerea Dunării cu feribotul! Prin Acordul semnat astăzi, între Guvernul României și cel al Republicii Bulgaria, acest punct de trecere va fi deschis permanent pentru pasageri și pentru vehiculele cu masă maximă de 40 de tone. Acordul pentru trecerea cu feribotul a frontierei româno-bulgare va intra în vigoare în toamna acestui an. Mai mult, la întâlnirea de astăzi cu delegația bulgară am reamintit importanța derulării cât mai rapide a proiectului Fast Danube. Este în interesul economic al ambelor țări ca Dunărea să fie navigabilă pe toată perioada anului. Aceasta va permite transportul unor volume mult mai mari de mărfuri pe Dunăre (ceea ce în contextul conflictului din Ucraina are o importanță deosebită pentru economia altor state membre ale Uniunii Europene).” a transmis Grindeanu în aprilie 2022.

Între România și Bulgaria, peste Dunăre sunt doar două poduri : Podul Prieteniei ( 1954) și Podul Noua Europă ( 2013) construit integral de partea bulgară. Comisia Europeană sprijină România și Bulgaria să construiască un al doilea pod peste Dunăre la Giurgiu -Ruse, a transmis la București, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

 

 

Sursa foto: www.europarl.europa.eu

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *