Comisarul european Adina Vălean, despre proiectul unui nou pod peste Dunăre la Giurgiu: Punem presiune pe autorități, dar mai mult pe Bulgaria. Așteptăm o stabilizare a situației politice la sudul Dunării

Podul Pieteniei Ruse Giurgiu Sursa foto: www.europarl.europa.eu

Comisia Europeană sprijină proiectul unui nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria, dar așteaptă stabilizarea situației politice de la sudul Dunării pentru a avea o continuitate a dialogului și înființarea unei companii mixte, româno-bulgare, care să construiască al treilea pod peste Dunăre între România și Bulgaria, a anunțat joi, la București, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse este un pod mixt, rutier și feroviar, a fost construit în 1954 și este pe coridorul principal de transport, un proiect transfrontalier care va avea finanțarea europeană. Însă, până acum, România și Bulgaria nu au depus proiectul comun prin care să solicite banii Comisiei, a explicat Vălean.

„Pentru Podul Giurgiu – Ruse, acesta este un proiect susținut și de Comisia Europeană. Pentru a putea progresa trebuie construită o companie între România și Bulgaria care să propună proiectul. Sunt și aceste instabilități politice în Bulgaria… Comisia așteaptă stabilizarea situației din Bulgaria, să identificăm interlocutori care să poată lua decizii pe care să le urmeze și să le susțină, o perioadă mai lungă, nu doar o lună două, cred că asta este și problema. Ce face Comisia Europeană: pune presiune permanentă pe autorități, mai mult pe Bulgaria pentru că din partea României există o deschidere. Podul este un proiect comun, Bulgaria – România, așteptăm compania de proiect sau promotorul de proiect, dar nu am văzut proiectul, cred că trebuie să-l depună și împreună. Este în hărțile de transport europene, deci trebuie să-l depună”, a transmis Vălean.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Trecerea rutieră a Dunării între România și Bulgaria se face pe la Podul Calafat – Vidin, pod pe care Bulgaria l-a construit în 2013 și mai ales pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse, pod cu o singură bandă/sens. Vara la Giurgiu – Ruse turiștii așteaptă zeci de minute pentru a trece Podul spre Bulgaria, Grecia sau Turcia, iar transportatorii de mărfuri chiar și o zi. CNAIR a făcut reparațiile Podului Giurgiu – Ruse (jumătatea românească) în 2015-2016. Despre poduri noi peste Dunăre între România și Bulgaria (variante la Călărași, Ziminicea sau Turnu Măgurele unde se trece cu BAC-ul) se discută de mai mulți ani, dar fără pași concreți.

Comisarul european Adina Vălean a fost marți la Chișinău unde s-a întâlnit cu președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, iar miercuri la Constanța a acordat din partea Comisiei Europene o finanțare nerambursabilă (grant) de 43 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța respectiv 16 milioane de euro pentru proiectul podului peste Prut de la Ungheni între România și Republica Moldova.