Trei din patru antreprenori români (76%) cred în şansă, ca factor al succesului în afaceri, deşi mai mult de jumătate dintre aceştia evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil, arată un sondaj publicat joi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit cercetării realizată de Query Research pentru Raiffeisen Bank România, antreprenorii români sunt de părere că adaptabilitatea şi flexibilitatea, alături de o viziune clară şi o misiune bine definită, sunt esenţiale pentru a reuşi în afaceri. Pe lângă calităţi precum perseverenta si curajul, şansa este considerată de mulţi un factor important, transmite Agerpres.

De asemenea, 62% dintre respondenţi evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil, însă, în ciuda acestui aspect, 61% rămân optimişti că firma pe care o conduc va avea o evoluţie financiară semnificativă în următorii 2-3 ani.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Antreprenorii estimează că domeniile IT, Agricultură, Producţie şi Servicii vor avea cea mai mare creştere în următorii ani, iar factorii care ar putea impulsiona dezvoltarea acestor afaceri sunt stabilitatea economică şi politică, disponibilitatea forţei de muncă calificate şi accesul la finanţare.

Majoritatea respondenţilor consideră că digitalizarea şi/sau automatizarea proceselor şi operaţiunilor este importantă pentru dezvoltarea propriilor afaceri, în timp ce peste jumătate dintre cei chestionaţi (54%) intenţionează să investească mai mult în tehnologie în următorii 2-3 ani.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 150 de antreprenori din companii cu cifră de afaceri între un milion de euro şi 50 de milioane de euro.

În urma rezultatelor acestei cercetări, Raiffeisen demarează seria de conferinţe regionale “Be Inspired. Make it Happen!” (la Timişoara, Craiova, Iaşi şi Constanţa), ce vor fi moderate de către Andreea Esca.

“Această serie de conferinţe este dedicată antreprenorilor şi liderilor de afaceri care conduc business-uri cu istoric în piaţă, care performează pe domeniilor lor şi care îşi doresc să fie mai competitivi şi, de ce nu, să scaleze internaţional. Dincolo de aceste evenimente, ne dorim să sprijinim business-urile româneşti să devină mai competitive pe plan local şi regional”, a declarat, într-un comunicat de presă, Cristian Sporiş, vicepreşedinte al Diviziei Corporate şi membru în Consiliul Director al Raiffeisen Bank România.

Prin intermediul acestei serii de evenimente, banca îşi propune să ofere informaţii relevante despre contextul economic actual şi despre strategii concrete de poziţionare şi creştere în piaţă.

Raiffeisen Bank, bancă universală, cu capitalizare şi lichiditate solide activează pe piaţa bancară din România şi deserveşte aproximativ 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice.