Tunelul care face parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria”, tronsonul 2 și tronsonul 3, subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, a ajuns la un stadiu de execuție de 99%, anunță CFR Infrastructură Timișoara.
„Suntem încântați să anunțăm că lucrările la tunelul feroviar Bata, de pe Magistrala 200, sunt aproape de final! Construcția, adică tunelul propriu-zis, are un procent de execuție de 99%. În momentul de față se realizează lucrări de semnalizare și iluminare a tunelului, precum și montarea mâinii curente (cu rol de protecție pentru accesul în tunel). Tunelul a fost săpat după o nouă metodă de tunelare austriacă folosită în premieră în țara noastră”, transmite CFR Infrastructură Timișoara.
Deși tunelul este la un stadiu de execuție de 99%, subtronsonul Bârzava – Ilteu este la 90,05% din execuție, iar data finalizării este pe 2 octombrie 2025, după cum arată stadiul proiectelor.