Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania: CNAIR a trimis la ANAP documentația pentru a doua etapă a licitației. Contractul de 4,5 miliarde lei, fără constructor desemnat la un an și jumătate de la lansarea licitației

Tunel Săcel Captură Captură Foto Intrarea în Tunel Săcel

Compania de Drumuri a trimis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru etapa a doua a procedurii de contractare pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai greu lot al Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul Meseș, cel mai lung tunel rutier din România, a anunțat luni, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu. Coincidență sau nu, anunțul ministrului Grindeanu vine după ce Economedia a scris duminică despre întârzierea majoră a acestui contract de 4,5 miliarde lei, fără constructor desemnat la un an și jumătate de la lansarea licitației. 

Fiind în procedura de licitație restrânsă, deocamdată nu apar noi informații în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, nu sunt prezentate detalii suplimentare, ci doar informații tehnice și sursa finanțării, POT 2021-2027:

„Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție!

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA). Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor”, a transmis Grindeanu.

12 asocieri şi constructori au depus oferte în februarie 2021, dintre acestea două companii fiind din China, iar un alt constructor, tot din China, în asociere cu antreprenorul român Drum Asfalt SRL. Cinci sunt oferte ale constructorilor din Turcia, iar alţi cinci candidaţi sunt din UE:

  1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)
  2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)
  3. ASTALDI SpA (Italia)
  4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China)
  5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
  6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
  7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – – (Turcia)
  8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
  9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
  10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)
  11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
  12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia).

La lansarea licitației, în noiembrie 2020 (în campania electorală), fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode estima că acest tronson va fi deschis în 2025. „Sălăjenii trebuie să știe că, în condițiile în care antreprenorii vor respecta clauzele, implicit termenele stipulate în contractele pentru proiectare și execuție a lucrărilor (obligații contractuale pe care le vom monitoriza îndeaproape), până la finele anului 2024, cel târziu începutul anului 2025, vor putea circula pe toate loturile din autostrada care va traversa județul Sălaj”. spunea fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, la lansarea licitației în campania electorală din toamna anului 2020.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: