Turismul de lux în Europa reprezintă o piaţă estimată la 130-170 de miliarde de euro (Studiu)

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

Turismul de lux în Europa reprezintă o piaţă estimată la 130 şi 170 de miliarde de euro, arată un studiu publicat marţi, transmite agenția AFP, citată de Agerpres. Aceaasta ar putea să se tripleze în următorii zece ani graţie dezvoltării anumitor destinaţii şi investiţiilor în infrastructuri sau formarea de personal.

Studiul a fost realizat de firma de consultanţă Bain and Company pentru European Cultural and creative Industries Alliance (ECCIA), care regrupează cinci organizaţii care aduc împreună peste 600 de mărci de lux, precum Altagamma (Italia), Circulo Fortuny (Spania), Comité Colbert (Franţa), Meisterkreiss (Germania) şi Walpole (Marea Britanie).

“Europa este prima destinaţie turistică mondială şi turismul de lux european reprezintă între 130 şi 170 de miliarde de euro pe an”, susţine Matteo Lunelli, preşedintele firmei Altagamma şi noul preşedinte al ECCIA.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Studiul arată că deşi ocupă doar 2% din structurile de primire, turiştii “de lux” generează aproape 22% din totalul veniturilor turistice europene, sunt responsabili pentru 22% din cheltuielile cu cazarea şi până la 33% din cheltuielile pentru cultură, divertisment şi shopping.

Turiştii din categoria “premium” cheltuie de opt ori mai mult decât media, iar industria hotelieră de vârf angajează de două ori mai mult personal decât aşa numita industrie hotelieră “clasică”.

Franţa, Italia, Spania şi Marea Britanie sunt în frunte cu un turism de lux care depăşeşte 20 de miliarde de euro. În Germania acest sector este o piaţă estimată undeva între cinci şi zece miliarde de euro, la fel de mult ca şi în Elveţia.

Însă alte ţări europene au şi ele o cotă importantă din piaţă, precum Grecia cu 10 miliarde de euro (sau 7% din PIB) şi Portugalia cu o sumă cuprinsă între patru şi şase miliarde de euro.

Raportul subliniază de asemenea apariţia unor destinaţii precum Croaţia, Slovenia şi ţările nordice care atrag turişti de lux prin natură şi dezvoltarea durabilă. Puncte pe care ECCI vrea să pună accent.

“Ştim că turiştii de lux preferă să viziteze Europa din motive ce ţin de gastronomie, cultură, istorie, artă, shopping dar suntem mai jos când vine vorba de natură sau wellness”, spre deosebire de alte destinaţii precum Bali, Australia sau Japonia, a explicat directorul general de la Comité Colbert, Bénédicte Epinay. “Există loc, cu strategii bune europene, să dezvoltăm şi să orientăm turismul spre dezvoltare durabilă şi natură”, apreciază Bénédicte Epinay, potrivit căreia în loc să atragi turişti la Paris, castelele de pe Valea Loire sau Coasta de Azur, ar trebui ca turiştii să fie încurajaţi să viziteze şi restul Franţei.

Potrivit lui Matteo Lunelli, care se bazează pe studiul realizat de Bain and Company, “un plan pentru dezvoltarea turismului de lux în Europa ar putea conduce la o creştere a valorii sectorului până la 520 de miliarde de euro pe an între 2030 şi 2035”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: