Uber a înregistrat recent primul său trimestru cu flux de numerar pozitiv, după ce a „ars” peste 25 de miliarde de dolari de la înființare, în urmă cu 13 ani, în graba sa către o expansiune globală rapidă, scrie Financial Times.
Grupul din Silicon Valley, care s-a bazat pe cursele puternic subvenționate pentru a da peste cap industria taxiurilor din întreaga lume, a declarat că a generat un flux de numerar pozitiv de 382 de milioane de dolari în cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie.
Aceasta este semnificativ mai mare decât preconizaseră analiștii, de 109 de milioane de dolari, potrivit datelor de la S&P Capital IQ. Fluxul de numerar liber este definit ca fluxul de numerar din operațiuni minus cheltuielile de capital.
„Acesta marchează o nouă fază pentru Uber, autofinanțarea creșterii viitoare cu o alocare disciplinată a capitalului, maximizând în același timp randamentele pe termen lung pentru acționari”, a declarat Nelson Chai, directorul financiar al companiei.
Prețul acțiunilor Uber a crescut cu aproape 10% după acest anunț.
Compania a declarat la începutul acestui an că va reduce cheltuielile pentru a îndeplini obiectivul de a atinge un flux de numerar pozitiv până la sfârșitul anului 2022.
Aceasta a inclus reducerea stimulentelor șoferilor și încetinirea angajărilor corporative, fiind una dintre numeroasele companii care a încetinit recrutarea ca răspuns la scăderea valorii acțiunilor tehnologice.
Compania a înregistrat încă o pierdere netă trimestrială de 2,6 miliarde de dolari, din care 1,7 miliarde de dolari a fost atribuită investițiilor cu performanțe slabe, inclusiv acțiunile sale în compania de auto-conducere Aurora, aplicația Grab din Singapore și aplicația de livrare indiană Zomato.
Pierderea netă a fost mai proastă decât estimările Wall Street.
Veniturile totale au fost de 8,1 miliarde de dolari, în creștere cu 105% față de anul precedent, deoarece compania a beneficiat de ieșirea din pandemie. Analistii se asteptau la 7,37 miliarde de dolari.
Pe platformă au fost efectuate 1,87 miliarde de călătorii în al doilea trimestru, în creștere cu 24% față de anul precedent. Numărul de utilizatori activi ai aplicațiilor Uber a crescut la 122 de milioane la nivel mondial, cu 6% în plus față de trimestrul precedent.