Uniunea Europeană va introduce un permis de conducere digital și un sistem comun de sancțiuni rutiere pentru șoferii din toate statele membre. Măsura face parte dintr-o nouă directivă menită să crească siguranța pe șoselele europene și să combată comportamentul iresponsabil la volan.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Vor fi introduse permise digitale, disponibile pe telefon sau alte dispozitive electronice. Acestea vor fi mai greu de falsificat și mai ușor de verificat de către autoritățile din toate statele membre”, a declarat europarlamentarul Ștefan Mușoiu, la Antena 3 CNN.

Permisul digital nu va elimina complet varianta fizică: aceasta va putea fi păstrată pentru cei care călătoresc în afara UE, în țări care nu recunosc încă documentele digitale.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Noua directivă aduce și un sistem unitar de sancționare pentru trei infracțiuni grave: conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor, accidentele mortale și depășirea limitei de viteză cu peste 50 km/h. Astfel, un șofer sancționat în Germania, de exemplu, nu va mai putea conduce liniștit în România. Sancțiunea va fi recunoscută și aplicabilă la nivelul întregii Uniuni Europene.

Este o formă de centralizare atât a documentelor, cât și a sancțiunilor. Se elimină posibilitatea ca un șofer sancționat într-un stat membru să circule liber în altul, ignorând regulile.

Directiva va intra în vigoare în termen de până la patru ani de la votul final, iar Comisia Europeană va putea adăuga și alte infracțiuni grave în lista comună de sancțiuni, pe parcursul implementării.

Scopul final al acestui proiect este să nu mai fie nicio victimă pe șoselele europene până în 2050.