Un fond de investiții american a înaintat o ofertă de preluare a reţelei de telefonie fixă a Telecom Italia

antena, comunicatii, telecomunicatii, tehnologia 5g Sursa foto Pixabay Sursa foto: Pixabay

Fondul american de investiţii KKR a înaintat o ofertă angajantă de preluare a reţelei de telefonie fixă a Telecom Italia, dar va avea nevoie de mai mult timp pentru o eventuală ofertă cu privire la divizia mai mică de cablu submarin Sparkle, a anunţat luni cel mai mare grup de telecomunicaţii din Italia, transmite ageția Reuters ,citată de Agerpres.

O eventuală tranzacţie cu KKR este punctul central al strategiei directorului general de la Telecom Italia, CEO Pietro Labriola, de a restructura fostul monopol de telefonie, care acum este împovărat de datorii în valoare de peste 26 de miliarde de euro.

Telecom Italia a precizat luni că a primit o ofertă de la KKR pentru reţeaua sa de telefonie fixă adăugând că oferta va fi analizată “fără întârzieri” de Consiliul de Administraţie. Compania nu a dezvăluit alte detalii sau aspecte referitoare la preţul oferit de KKR.

Însă, potrivit unei surse din apropierea acestui dosar, oferta KKR evaluează reţeaua de telefonie fixă a Telecom Italia la 23 de miliarde de euro.

Reţeaua de telefonie fixă a Telecom Italia acoperă aproximativ 89% din gospodăriile din Italia şi se întinde pe o suprafaţă de 23 de milioane de kilometri din Italia.

Telecom Italia a mai informat că KKR a prezentat şi o ofertă ne-angajantă pentru divizia sa mai mică de cablu submarin Sparkle, pentru care fondul american are de gând să prezinte o ofertă finală în următoarele patru până la opt săptămâni, după finalizarea procedurilor de due diligence. Potrivit unei surse citate de Reuters, divizia Sparkle este evaluată la aproximativ un miliard de euro. Reţeaua de cablu a diviziei Sparkle se întinde pe 600.000 pe kilometri şi are o prezenţă directă în 32 de ţări.

Italia este una dintre cele mai competitive pieţe de telecomunicaţii din lume şi concurenţa s-a intensificat în ultimii ani, odată cu intrarea unor noi operatori precum Iliad SA. Operatorul francez a intrat pe piaţa de telefonie mobilă din Italia în 2018, poziţionându-se ca un operator cu tarife reduse ceea ce a declanşat un război agresiv al preţurilor. Asta a lăsat fostul monopol Telecom Italia cu puţine opţiuni disponibile exceptând vânzarea reţelei de telefonie fixă pentru a-şi reduce datoriile.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *