Un nou feribot va conecta portul Constanța din România de portul Poti din Georgia/ Feribotul va transporta atât pasageri, cât și mărfuri pe Marea Neagră

portul constanta Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Un nou feribot va conecta portul Constanța din România de portul Poti din Georgia, transportând atât pasageri, cât și mărfuri pe Marea Neagră, scrie publicația Paliparan.

Noul feribot Constanța-Poti este operat de o companie georgiană numită E60 Shipping. Acesta poartă numele rutei europene E60, care pornește de la Brest, în extremitatea vestică a peninsulei franceze Bretania, până la pasul Irkeshtam, care formează granița dintre Kârgâzstan și China.

Primul feribot de pe această nouă rută va pleca din Constanța pe 27 iunie 2023, având nevoie de două nopți pentru a ajunge în orașul portuar georgian Poti, situat pe țărmul estic al Mării Negre.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Noua conexiune cu feribotul înlocuiește serviciul suspendat UkrFerry, care lega înainte portul Chornomorsk din Ucraina de Poti din Georgia.

Situat la sud de Odesa, Chornomorsk era unul dintre principalele puncte pentru feriboturile care traversau Marea Neagră spre Georgia. Cu toate acestea, de la începutul invaziei rusești în Ucraina, acest serviciu de feribot a fost suspendat.

Drept urmare, ruta de feribot de la Varna, în Bulgaria, la Batumi, în Georgia, a devenit singura opțiune de transport maritim rămasă pentru traversarea Mării Negre.

Recunoscând declinul semnificativ al transportului maritim către Georgia cu 90% din cauza absenței unor rute alternative, E90 Shipping a identificat necesitatea unei noi rute de feribot care să conecteze regiunea Caucazului cu Europa.

Noul feribot între România și Georgia poate transporta remorci, containere, mașini, motociclete, precum și pasageri.

E60 Shipping intenționează să opereze un serviciu de feribot aproximativ o dată pe săptămână în fiecare direcție, deși datele specifice de plecare din Constanța și Poti pot varia săptămânal. Pentru pasageri sunt disponibile atât cabine standard, cât și apartamente.

Cât costă plimbarea cu feribotul

Tariful pentru pasagerii care călătoresc fără mașină pe feribotul Constanța-Poti este de 200 de euro. Cu toate acestea, copiii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani beneficiază de un tarif redus de 80 de euro, iar copiii cu vârsta de până la 6 ani pot călători gratuit.

Pentru apartamente se aplică o suprataxă, un apartament pentru două persoane cu un pat dublu costând 200 de euro în plus față de tariful de bază, iar un apartament pentru patru persoane costă 300 de euro.

Transportarea unei mașini la bordul feribotului România-Georgia presupune o taxă de 500 de euro, în timp ce costul pentru transportul unei motociclete este de 300 de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: