Unii români plătesc asigurări auto RCA și cu 40% mai scumpe comparativ cu finalul anului trecut, dacă își încheie acum o poliță, relevă datele analizate de Economedia. Scumpirile vin după ce în acest an a fost declarat oficial falimentul City Insurance, cel mai mare asigurător auto de pe piață, care ținea prețurile jos. Ceilalți asigurători au crescut imediat prețurile, anticipând preluarea clienților City Insurance care urmau să își schimbe asigurătorul. În plus, autoritățile au majorat și contribuțiile virate de firmele de asigurare la fondul de garantare a asiguraților, care se ocupă de despăgubirea păgubiților City Insurance. O nouă creștere a contribuțiilor urmează și în 2023, așa că șoferii trebuie să se aștepte la noi scumpiri de RCA.
De exemplu, un șofer încadrat la clasa B8 a plătit pe o poliță RCA încheiată în data de 22.12.2021, pe durata de un an, suma de 413 lei.
Simulările realizate de Economedia pentru același șofer care vrea acum să încheie o nouă poliță RCA pentru un an arată că prețurile sunt mai mari și cu 40%. Astfel, cea mai ieftină ofertă pentru acest șofer este de 614 lei, la Euroins, noul lider al pieței, urmată de o ofertă de 672 lei de la Axeria, una din companiile intrate recent pe piață, chiar în urma falimentului City, și de o ofertă de 674 lei de la Grawe. Spre comparație, ofertele de la companii precum Omniasig, Asirom și Allianz sunt chiar și duble față de cea mai ieftină ofertă, respectiv: 1.347 lei, 1.033 lei și 996 lei.
În plus, anul 2023 va veni cu noi scumpiri la RCA, deoarece va crește din nou contribuția virată de firmele de asigurare la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), entitatea care plătește daunele păgubiților rămași în urma falimentelor de asigurări.
În 2022, contribuția a crescut deja de la 1% la 2,5%, în martie, imediat după declararea falimentului City Insurance.
Iar în 2023, contribuția va crește din nou, de la 2,5% la 4%.