Producătorul de bunuri de larg consum Unilever va continua să producă îngheţată în Rusia, chiar şi după ce a decis să se separe de divizia sa de îngheţată la nivel global, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
În luna martie a acestui an, Unilever anunţa că a decis să transforme operaţiunile sale din domeniul îngheţatei, care regrupează mărci renumite precum Ben & Jerry’s şi Magnum, într-o divizie separată, în ideea de a-şi reduce costurile.
Cu toate acestea, divizia de îngheţată din Rusia nu va face parte din acest proces deoarece este separată de restul operaţiunilor, a precizat joi un purtător de cuvânt de la Unilever.
Grupul Unilever, unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente şi produse de îngrijire personală, este presat de mai mult timp să plece din Rusia, în urma invaziei din Ucraina, care acum a ajuns la cel de-al treilea an. În replică, sub conducerea fostului CEO, Alan Jope, şi a succesorului său, Hein Schumacher, grupul Unilever a încetat să îşi mai facă publicitate în Rusia şi de asemenea a oprit exporturile din Rusia precum şi importurile produselor sale în Rusia
Unilever are active de aproximativ 600 milioane de euro în Rusia, inclusiv patru fabrici.
Cea mai mare parte a producţiei de îngheţată a Unilever în Rusia este derulată de firma Inmarko, pe care Unilever a achiziţionat-o în 2008. Această divizie produce mărcile de îngheţată Magnat, echivalentul rusesc al Magnum, un produs similar cu Twister denumit Max, precum şi mai multe mărci sovietice de îngheţată.
Companii precum Unilever au condamnat invazia rusească din Ucraina dar au descoperit că găsirea de cumpărători pentru activele lor ruseşti este un proces dificil şi ieşirea de pe piaţa din Rusia implică o taxă consistentă. Mondelez, Nestle şi Procter & Gamble se numără printre multinaţionalele occidentale care au continuat să deruleze operaţiuni importante în Rusia. Unele dintre aceste companii au susţinut că plecarea din Rusia ar fi echivalentă cu cedarea acestor active unor aliaţi ai preşedintelui Vladimir Putin.
Potrivit datelor publicate de administraţia fiscală din Rusia, anul trecut, vânzările Unilever în această ţară au crescut cu 5%, până la 62 miliarde de ruble (680 milioane de dolari), în timp ce impozitul pe profit a crescut cu 7%, până la 2,8 miliarde ruble.