Utilaje și stații de asfalt de zeci de milioane de euro ale Companiei de Străzi a Bucureștiului, înființată de Firea, se vând forțat

Lucrari strazi podul Grant Compania Municipala Strazi Sursa foto: Compania Municipală Străzi

Trustul de Clădiri Metropolitane, una dintre cele 24 de companii înființate de fostul edil al Bucureștiului, Gabriela Firea, și una dintre cele doar două înființate legal, depune ofertă de 15 milioane lei pentru 126 de active aparținând Companiei Municipale Străzi, Poduri și Pasaje București, o altă companie înființată de Firea, de această dată ilegal (potrivit instanței), care este acum în lichidare și dizolvare.

În cadrul sesiunii de vânzare forțată de active, TCMB a fost mandatată de proprietarul, Primăria București, să urce cu oferta pentru activele din Lotul 1 și 2 până la 18 milioane de lei, în caz că apar și alte firme interesate de acestea.

„Se aprobă participarea societății la procedura de valorificare în bloc, prin negociere directă, a activelor aparținând Companiei Municipale Străzi Poduri și Pasaje București S.A (în faliment), conform caietului de sarcini și regulamentului de vânzare”, se arată în Hotărârea 131 a AGA din 13 mai.

TCMB are, de un an, director general un cetățean belgian, Cristian Hiver, cu poziții anterioare la mari dezvoltatori imobiliari și firme de consultanță imobiliară din București și România, absolvent al liceului St. Andrew din Cambridge, al Școlii Europene de la Bruxelles și al Facultății de Construcții din București. În perioada Firea și jumătate de an după ce aceasta a pierdut mandatul de primar, compania era condusă de Mihai Corbu, unul din nepoții fostului președinte al CJ Ilfov Marian Petrache.

CMSPPB, așa cum îi spune și denumirea, trebuia să facă lucrări pe străzile Bucureștiului și la poduri. Activitatea ei a fost tot timpul redusă, compania efectuând doar sporadic unele lucrări, pe Podul Giulești, la Pasajul Unirii sau în realizarea unor locuri de parcare.

În schimb, compania era posesoarea unui parc impresionant de utilaje, toate noi-nouțe, cu care nu se știe ce se va întâmpla acum, la lichidarea societății și recuperarea datoriilor de către creditori. Primarul Bucureștiului Nicușor Dan a dat asigurări că utilajele nu vor fi înstrăinate, ci vor fi recuperate de PMB, fără să dea însă lămuriri despre cum se va întâmpla acest lucru.

„I-am asigurat pe creditori că își vor primii banii pe care îi așteaptă de 2 ani. Utilajele pe care compania le-a achiziționat vor fi recuperate de municipalitate și folosite în viitoarele noastre proiecte de infrastructură. Reamintesc că decizia de închidere a acestei companii municipale a fost luată de la începutul mandatului, dar procedurile judiciare au durat până acum”, scria, în 23 martie, Nicușor Dan pe pagina de Facebook.

În vremurile administrației Firea, compania ajunsese să administreze 268 de utilaje de construcții, de la basculante și buldozere la stații de asfalt, munți de nisip, pietriș și alte material de construcții, toate cumpărate cu zeci de milioane de euro cu bani din împrumuturile acordate de PMB. De asemenea, CMSPPB avea peste 200 de salariați plătiți bine – directorii, potrivit declarațiilor de avere publicate, încasând mult peste 10.000 de lei pe lună doar salariu, fără bonusurile de performanță ori mandat.

În acest moment, conducerea CMSPPB este în mâna lichidatorului. Consorțiul format din PRIME INSOLV PRACTICE SPRL reprezentată prin Practician în insolvență coordonator Ioana Toma și CONSULTA 99 SPRL reprezentată prin Asociat coordonator Florea Cornel – desemnat în această calitate de către Tribunalul Bucuresti – Secția a VII-a Civilă se va ocupa de lichidarea firmei.

În urmă cu un an, raportul preliminar al administratorului temporar releva că firma are de încasat peste 17 milioane de lei de la companii și societăți controlate de Municipalitatea București. Cea mai mare sumă de recuperat era de la o altă companie municipală, Trustul de Clădiri Metropolitane București, care datora circa 8 milioane de lei. De partea cealaltă, conform „Tabelului Preliminar al Obligațiilor”, creditorii CMSPPB pretindeau peste 16,3 milioane de lei, din care le-au fost acceptați aproape 14,9 milioane de lei. Și în acest caz cele mai importante nume erau entitățile de stat, cu excepția salariaților, al doilea creditor, cu peste 2 milioane de lei sau aproape 14% din total. Cel mai mare creditor, cu peste 32% din total este ANAF, prin Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice, care avea de încasat aproape 4,9 milioane de lei.

În tabelul creditorilor urma o listă lungă, cu peste 50 de companii, private și municipale. Se remarcă E.M. PRIME CONSTRUCT SRL, firma care a  și cerut inițial insolvența și care s-a înscris cu o creanță de 1,8 milioane de lei, adică circa 13% din total. Cu peste 1 milion de lei mai apăreau și Port Trans SRL, dar și Retter Project Manager.

Fostul Primar General Gabriela Firea a înființat 24 de Companii Municipale, activitatea unora dintre acestea fiind identică altor instituții deja existente în subordinea PMB. Cele mai multe au fost deja desființate, cu câteva excepții precum Termoenergetica, Trustul de Clădiri sau Compania EcoIgienizare care, din pragul falimentului a reușit să treacă pe profit. Și Compania Cimitire încă funcționează.

Principalele companii municipale înființate de Gabriela Firea:

Trustul de Clădiri Metropolitane București

Compania Municipală Întreținerea Arborilor și Spațiului Verde București

Compania Municipală Agrement București

Compania Municipală Cimitire București

Compania Municipală Consolidări București

Compania Municipală Dezvoltare Durabilă

Compania Municipală Ecoigienizare București

Compania Municipală Energetica

Compania Municipală Iluminat Public

Compania Municipală Imobiliară București

Compania Municipală Medicală București

Compania Municipală Parcuri și Grădini

Compania Municipală Parking București

Compania Municipală Pază și Securitate București

Compania Protecție Civilă și Voluntariat București

Compania Municipală Publicitate și Afișaj București

Compania Municipală Sport Pentru Toți București

Compania Municipală Străzi, Poduri, Pasaje

Compania Municipală Tehnologia Informației București

Compania Municipală Managementul Traficului București.

Sursa foto: Compania Municipală Străzi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *