Uzina Oppama a Nissan se confruntă cu posibilitatea închiderii, pe măsură ce Nissan se afundă tot mai adânc în criză, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Fabrica a fost deschisă în 1961 și a produs milioane de mașini, fiind una dintre primele fabrici auto de mare amploare din Japonia și un simbol al ambițiilor globale ale companiei.
Noul director general, Ivan Espinosa, a anunțat în această lună reduceri drastice de costuri, care includ concedierea a 15% din forța de muncă globală și închiderea a șapte fabrici la nivel mondial. Afectată de scăderea vânzărilor în Statele Unite și China, Nissan se confruntă cu o datorie uriașă de rambursat și se grăbește să își modernizeze gama învechită de vehicule.
La nivel internaţional, Nissan analizează oprirea producţiei în Africa de Sud, India şi Argentina, precum şi reducerea numărului de fabrici din Mexic, o ţară-cheie pentru exporturile sale. Dacă planurile vor fi implementate, Nissan ar rămâne cu doar trei uzine active în Japonia; una în Tochigi şi două în prefectura Fukuoka, scria Economedia.
„Nu vor mai rămâne companii mari,” a spus Kunito Watanabe, un locuitor de lungă durată din Yokosuka, care a văzut deja cum supermarketuri și o bancă importantă și-au închis porțile.
Watanabe a spus că lucrează pentru o mică firmă de transport și că afacerea depinde de uzina Oppama.
„Atâta timp cât se produc mașini aici, suntem bine. Dar dacă se oprește, compania mea se va închide”, continuă acesta.
Închiderea uzinei Oppama, numită de mult timp „fabrica-mamă” a Nissan, ar fi o lovitură aproape incalculabilă pentru cei aproximativ 4000 de angajați ai săi și familiile acestora, pentru orașul Yokosuka și pentru Japonia în sine.
Odată lider mondial în tot ce înseamnă cipuri, televizoare și sisteme audio, Japonia nu mai domină industria electronicelor și a semiconductorilor, devenind tot mai dependentă de industria auto, o industrie tot mai amenințată de Tesla și de producătorii chinezi de vehicule electrice.
Disponibilitatea Nissan de a reduce locuri de muncă pe plan intern este cel mai recent semn că contractul social al angajării pe viață, care a guvernat epoca postbelică a Japoniei, se destramă treptat.
Aerodrom naval
Construită pe locul unui fost aerodrom naval japonez și având o suprafață echivalentă cu peste 200 de terenuri de fotbal, fabrica Oppama include un centru de cercetare, o pistă de testare și un hub de livrări. A fost locul de naștere al modelului Leaf, primul vehicul electric de masă al Nissan, lansat în 2010.
Producția acestui model, care a fost timp de ani buni cel mai bine vândut vehicul electric din lume până a fost depășit de Tesla, a fost mutată între timp la Tochigi, o fabrică renovată care nu este luată în considerare pentru închidere.
Oppama producea odinioară modelul Bluebird, una dintre cele mai cunoscute mașini Nissan, vândută sub numele Altima în Statele Unite. Acum produce modelele mai mici Note și Aura. Nissan este cel mai mare angajator din Yokosuka și unul dintre cei mai importanți contribuabili ai orașului, au spus oficiali locali, ceea ce îl face o parte esențială a vieții din orașul cu 370 de mii de locuitori.
Fabrica reprezintă tranziția Yokosuka de la o economie militară la una civilă în perioada postbelică. Marina americană are încă o bază în oraș, iar divizia de construcții navale a Sumitomo Heavy Industries are o fabrică, deși aceasta a încetat să mai accepte comenzi noi, potrivit companiei-mamă.