Valoarea platformei Twitter, denumită acum X, a scăzut la 19 miliarde de dolari, la un an după ce Elon Musk a cumpărat-o cu 44 de miliarde

elon musk twitter Foto: Dreamstime

Platforma de social media X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, și-a evaluat capitalul social la 19 miliarde de dolari, a anunțat compania, la un an după ce Elon Musk a achiziționat-o în cadrul unei tranzacții de 44 de miliarde de dolari, scrie FT.

Într-o notă internă trimisă luni angajaților, compania a spus că acordă acțiuni, sau unități de acțiuni restricționate, angajaților la 45 de dolari pe acțiune, potrivit a două persoane familiarizate cu această chestiune. Pe baza planului de acțiuni al angajaților, acest lucru îi conferă o evaluare de aproximativ 19 miliarde de dolari, se arată în document.

Noua evaluare, raportată pentru prima dată de Fortune, vine la un an după ce Musk, antreprenorul miliardar și directorul general al Tesla, a achiziționat compania pentru 44 de miliarde de dolari, inclusiv 13 miliarde de dolari de datorii, chiar înainte de o vânzare a acțiunilor din domeniul tehnologiei.

Băncile care au ajutat la finanțarea tranzacției – Morgan Stanley, Bank of America, Barclays, MUFG, BNP Paribas, Mizuho și Société Générale – au rămas blocate cu datoria legată de achiziție și suportă pierderi pe hârtie, în condițiile în care valoarea companiei s-a prăbușit. La sfârșitul lunii martie, Musk a oferit angajaților Twitter premii în acțiuni pe baza unei evaluări de aproximativ 20 de miliarde de dolari la momentul respectiv, potrivit The Information.

X s-a luptat să aducă venituri după ce mulți comercianți și-au retras anul trecut banii pentru publicitate, invocând îngrijorări legate de decizia lui Musk de a relaxa moderarea pe platformă din cauza idealurilor sale de libertate de exprimare.

În ciuda faptului că s-a angajat într-o campanie drastică de reducere a costurilor și a redus numărul de angajați cu peste 80%, ajungând la 1.500, Musk a declarat în iulie că societatea “încă are un flux de numerar negativ” din cauza scăderii veniturilor din publicitate cu aproximativ 50% “plus o sarcină grea a datoriilor”.

X a încercat să atragă din nou advertiseri și să diversifice veniturile în domenii precum abonamentele. În cadrul unei ședințe de săptămâna trecută, Musk și directorul executiv al X, Linda Yaccarino, au vorbit personalului despre planurile de a investi în facilitarea plăților și în oferirea de servicii financiare prin intermediul platformei, ca o provocare pentru sectorul bancar.

În cadrul unei convorbiri cu bancherii în octombrie, Yaccarino a declarat că veniturile au crescut cu un procent de o singură cifră în trimestrul al treilea comparativ cu trimestrul anterior, potrivit unei persoane care a ascultat convorbirea. Ea a mai spus că speră ca X, care are 245 de milioane de utilizatori activi zilnic, să obțină profit până la începutul anului 2024.

Foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *