Valoarea totală a primelor brute subscrise de Groupama în 2024 s-a apropiat de 4,4 miliarde lei, în creștere cu 7% față de anul anterior, anunță compania. În afara RCA, Groupama a înregistrat o valoare a primelor brute subscrise de aproape 2 miliarde lei, în creștere cu 21% față de 2023. Compania a avut un profit net de 285 milioane lei și un nivel al solvabilității de 140% (SCR) și 274% (MCR).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
La nivel de Grup, Groupama a înregistrat în 2024 o valoare totală a primelor brute subscrise de 18,5 miliarde Euro și un profit net de 961 milioane Euro.
”2024 a fost un an cu rezultate foarte bune pentru Groupama, în special din două perspective: calitatea serviciilor noastre și dezvoltarea liniilor facultative”, a declarat Călin Matei, CEO Groupama.
Groupama este liderul pieței de asigurări și al doilea jucător de pe piață, fără RCA. În 2024, compania a înregistrat prime brute subscrise de 2,4 miliarde lei pe linia RCA, în timp ce în afara RCA primele brute subscrise în 2024 au atins valoarea de 1,99 miliarde lei, cu 344,4 milioane lei în plus față de anul anterior (reprezentând o evoluție de 21%), cea mai mare creștere din piață.
Asigurările generale au înregistrat în 2024 un total al primelor brute subscrise de peste 4 miliarde lei, în timp ce asigurările de persoane au atins valoarea de 315 milioane lei.
Linia CASCO rămâne una dintre cele mai performante linii de business pentru Groupama, cu o creștere de 17%, până la aproximativ 1 miliard lei, transmite compania. Pe linia Clădiri și bunuri, care a atins 337 milioane lei, în creștere cu 14% comparativ cu 2023.
În ceea ce privește linia asigurărilor de persoane, rezultatele confirmă interesul în creștere al românilor pentru asigurările facultative, Groupama înregistrând rezultate foarte bune pe liniile de asigurări de viață, sănătate sau călătorii.
În 2024, asigurările de sănătate au depășit 241 de milioane lei, cu 79% mai mult decât în 2023, iar asigurările de viață au înregistrat la rândul lor o creștere de 15%, până la 72 milioane lei.
În 2024, Groupama și-a concentrat atenția pe inteligența artificială și integrarea ei cu sens, pentru a simplifica viața echipei sau a crește calitatea serviciilor, mai transmite compania. Printre primele proiecte lansate se află o soluție care simplifică și optimizează interacțiunea telefonică a clienților cu Groupama. În prezent, după multe proiecte ce folosesc machine learning, compania a început un program amplu ce vizează utilizarea generative AI, alături de Google.