Vânzările de mașini din China au scăzut în octombrie pentru a șasea lună consecutiv, scăzând cu 9,4% față de anul precedent, au arătat miercuri datele din industrie, deoarece o penurie globală prelungită de semiconductori perturbă producția, scrie Reuters.
Vânzările totale pe cea mai mare piață auto din lume au fost de 2,33 milioane de vehicule în octombrie, arată datele Asociației Chinei a Producătorilor de Automobile (CAAM).
Această perioadă a anului, cunoscută sub numele de „septembrie de aur, octombrie de argint”, este de obicei un punct culminant în vânzări pentru industrie, consumatorii făcând achiziții după ce au stat departe de showroom-uri în timpul lunilor sufocante de vară.
Vânzările de mașini electrice, însă, au crescut cu 135% în octombrie, la 383.000 de unități, datorită promovării de către guvern a vehiculelor mai ecologice pentru a reduce poluarea. Acestea includ vehicule electrice alimentate cu baterii, hibrizi electrici-petrol și vehicule cu celule de combustibil pe hidrogen.
Tesla a vândut 54.391 de vehicule fabricate în China în octombrie, ceva mai puțin decât cifra de 56.006 din luna precedentă, când a atins cele mai mari vânzări lunare din China de când a început producția în Shanghai în urmă cu aproximativ doi ani, potrivit datelor de export, Asociația Chinei pentru Autoturisme (CPCA) a fost lansată luni.
Oficialul CAAM, Chen Shihua, a declarat că oferta de cipuri se reduce în trimestrul al patrulea, ceea ce ajută producția auto din țară să crească treptat.
Producătorii chinezi de vehicule electrice Nio au vândut 3.667 de mașini luna trecută, iar Xpeng a livrat 10.138 de vehicule. Volkswagen AG a declarat că a vândut peste 12.000 demodele din seria ID.