Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au crescut în ritm anual cu 2,8% în martie, după scăderi în precedentele două luni, în timp ce tranziţia către vehicule electrice şi hibride câştigă teren, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și citate de Agerpres. În martie, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 8,4%.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 1,422 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în martie în Europa, comparativ cu 1,383 unităţi în perioada similară din 2024.
Vânzările de maşini pe baterii au crescut cu 23,6%, cele de vehicule hibride plug-in cu 19,5%, în timp ce vânzările de vehicule hibride ce includ tehnologia de tip mild hybrid şi full hybrid au crescut cu 24,5%. În plus, livrările de maşini pe benzină şi motorină au coborât luna trecută cu 20,1%, respectiv cu 24,2%, arată datele Asociaţiei.
În martie, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 8,4%, fiind înmatriculate 9.922 autoturisme, faţă de 9.156 vehicule în perioada similară din 2024.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pe principalele pieţe europene, evoluţiile au fost mixte: creşteri în Spania (23,2%), Marea Britanie (12,4%) şi Italia (6,3%), scăderi în Franţa (14,5%) şi Germania (3,9%).
În sectorul auto european sunt 13,2 milioane de angajaţi, iar 10,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
De asemenea, în primele trei luni din acest an înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut în ritm anual cu 0,4%. Un număr de 3,382 milioane autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie – martie în Europa, comparativ cu 3,394 milioane unităţi în primele trei luni din 2024.
Pe principalele pieţe europene, evoluţiile au fost mixte: creşteri în Spania (14,1%) şi Marea Britanie (6,4%), scăderi în Franţa (7,8%), Germania (4,3%) şi Italia (1,6%).
În primele trei luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 1,4%, fiind înmatriculate 33.692 autoturisme, faţă de 33.228 vehicule în perioada similară din 2024.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa şi este cel mai important grup de lobby al industriei auto europene.