Vânzările în China ale telefoanelor iPhone produse de Apple au scăzut cu 24% în primele șase săptămâni ale anului 2024, comparativ cu anul precedent, potrivit firmei de cercetare Counterpoint, scrie BBC.
Aceasta vine în contextul în care gigantul american al tehnologiei se confruntă cu o concurență acerbă în țară din partea rivalilor locali.
În aceeași perioadă, compania chineză Huawei și-a văzut vânzările săltând cu 64% pe piața sa națională, se arată în raport.
În afară de o revenire a vânzărilor de modele mai scumpe alea pe piața din China, Apple a fost, de asemenea, “presată de prețurile agresive ale unor companii precum Oppo, Vivo și Xiaomi”, a scris Mengmeng Zhang de la Counterpoint Research.
China, care este una dintre cele mai mari piețe ale Apple, a înregistrat, de asemenea, o scădere cu 7% a vânzărilor globale de smartphone-uri în aceeași perioadă, se arată în raport.
Huawei s-a luptat ani de zile din cauza sancțiunilor impuse de SUA, dar vânzările sale au crescut după ce a lansat seria Mate 60 de smartphone-uri 5G în luna august.
A fost o surpriză majoră, deoarece firmei chineze i s-a tăiat accesul la cipuri și tehnologii cheie necesare pentru internetul mobil 5G.
Honor, care este brandul de smartphone-uri desprins de Huawei în 2020, a fost singurul alt brand din top cinci care a înregistrat o creștere a vânzărilor în China în această perioadă, potrivit raportului.
Vânzările Vivo, Xiaomi și Oppo au scăzut, de asemenea, în primele șase săptămâni ale anului, a precizat Counterpoint.
Raportul său a mai arătat că ponderea Apple pe piața chineză de smartphone-uri a scăzut la 15,7%, de la 19% anul trecut, ceea ce o plasează pe locul patru, în timp ce a coborât de pe locul doi.
Între timp, Huawei a urcat pe locul al doilea, cota sa de piață crescând la 16,5% de la 9,4% cu un an înainte.
În ciuda scăderii vânzărilor sale cu 15% în ultimul an, Vivo a rămas cel mai bine vândut producător de smartphone-uri din China, potrivit Counterpoint.
Apple a început să ofere reduceri pe site-urile sale oficiale din China luna trecută, înainte de a subvenționa anumite modele de iPhone prin intermediul magazinelor sale de pe platforma de piață Tmall a Alibaba, săptămâna trecută.
O încetinire a cererii în China ar putea afecta veniturile Apple, care a dezamăgit deja investitorii atunci când firma și-a publicat rezultatele luna trecută.
Firma a declarat că vânzările în China au fost de 20,82 miliarde de dolari în ultimele trei luni ale anului 2023, în scădere față de 23,9 miliarde de dolari în anul precedent.