Vânzările de iPhone în China scad, în timp ce Huawei crește vertiginos, potrivit unui raport

Apple-iPhone-15 Sursa foto: Apple

Vânzările în China ale telefoanelor iPhone produse de Apple au scăzut cu 24% în primele șase săptămâni ale anului 2024, comparativ cu anul precedent, potrivit firmei de cercetare Counterpoint, scrie BBC.

Aceasta vine în contextul în care gigantul american al tehnologiei se confruntă cu o concurență acerbă în țară din partea rivalilor locali.

În aceeași perioadă, compania chineză Huawei și-a văzut vânzările săltând cu 64% pe piața sa națională, se arată în raport.

În afară de o revenire a vânzărilor de modele mai scumpe alea pe piața din China, Apple a fost, de asemenea, “presată de prețurile agresive ale unor companii precum Oppo, Vivo și Xiaomi”, a scris Mengmeng Zhang de la Counterpoint Research.

China, care este una dintre cele mai mari piețe ale Apple, a înregistrat, de asemenea, o scădere cu 7% a vânzărilor globale de smartphone-uri în aceeași perioadă, se arată în raport.

Huawei s-a luptat ani de zile din cauza sancțiunilor impuse de SUA, dar vânzările sale au crescut după ce a lansat seria Mate 60 de smartphone-uri 5G în luna august.

A fost o surpriză majoră, deoarece firmei chineze i s-a tăiat accesul la cipuri și tehnologii cheie necesare pentru internetul mobil 5G.

Honor, care este brandul de smartphone-uri desprins de Huawei în 2020, a fost singurul alt brand din top cinci care a înregistrat o creștere a vânzărilor în China în această perioadă, potrivit raportului.

Vânzările Vivo, Xiaomi și Oppo au scăzut, de asemenea, în primele șase săptămâni ale anului, a precizat Counterpoint.

Raportul său a mai arătat că ponderea Apple pe piața chineză de smartphone-uri a scăzut la 15,7%, de la 19% anul trecut, ceea ce o plasează pe locul patru, în timp ce a coborât de pe locul doi.

Între timp, Huawei a urcat pe locul al doilea, cota sa de piață crescând la 16,5% de la 9,4% cu un an înainte.

În ciuda scăderii vânzărilor sale cu 15% în ultimul an, Vivo a rămas cel mai bine vândut producător de smartphone-uri din China, potrivit Counterpoint.

Apple a început să ofere reduceri pe site-urile sale oficiale din China luna trecută, înainte de a subvenționa anumite modele de iPhone prin intermediul magazinelor sale de pe platforma de piață Tmall a Alibaba, săptămâna trecută.

O încetinire a cererii în China ar putea afecta veniturile Apple, care a dezamăgit deja investitorii atunci când firma și-a publicat rezultatele luna trecută.

Firma a declarat că vânzările în China au fost de 20,82 miliarde de dolari în ultimele trei luni ale anului 2023, în scădere față de 23,9 miliarde de dolari în anul precedent.

 

Sursa foto: Apple

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *