Vânzările de mașini electrice ale grupului Volkswagen (VW) au crescut cu 47% în prima jumătate a anului 2025, potrivit Motor1.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

EV-urile grupului sunt mai prietenoase cu bugetul, iar vânzările au crescut și pe fondul declinului Tesla. Cu toate acestea, competiția nu se limitează la compania lui Elon Musk, deoarece Stellantis și Renault își extind rapid ofertele de EV-uri. Producătorii chinezi își intensifică, de asemenea, prezența în Europa și dincolo de ea, ceea ce face mai dificil pentru VW să își mențină ritmul vânzărilor.

Între timp, performanța VW Group pe segmentul EV în prima jumătate a anului a contribuit la o creștere de 1,3% a livrărilor totale, ajungând la 4,41 milioane de vehicule. Hibrizii plug-in au jucat și ei un rol, vânzările PHEV crescând cu 41%, până la peste 192.000 de unități. VW și-a îmbunătățit gama de hibrizi plug-in prin modernizarea bateriilor, oferind acum o autonomie electrică de până la 89 de mile (143 de kilometri) la anumite modele.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Totuși, VW reduce agresiv costurile, inclusiv prin reducerea cu peste 35.000 de locuri de muncă în Germania până în 2030. Capacitatea de producție internă va fi redusă cu 734.000 de unități, parțial prin mutarea producției modelului Golf în Mexic. Viitorul uzinei de la Osnabrück este incert după ce producția modelului T-Roc Cabriolet va fi întreruptă la mijlocul lui 2027. VW va înceta producția de automobile la Dresda până la sfârșitul acestui an. Acestea sunt doar câteva piese ale unui plan amplu de restructurare prezentat la sfârșitul anului trecut.

Compania a recunoscut recent că obținerea unui profit real din vânzarea de mașini electrice rămâne o provocare. Inițial, VW viza atingerea parității de costuri cu vehiculele cu motoare termice în acest an, dar acum a amânat acest obiectiv până în 2026. Între timp, presiunea este în creștere pentru a evita amenzi grele impuse de UE pentru emisiile flotei.