Vânzările de maşini noi ale companiei Tesla în Europa au scăzut pentru a cincea lună consecutiv în mai, potrivit datelor publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în condiţiile în care europenii încep să se orienteze tot mai mult spre vehicule electrice chinezeşti, mai accesibile, transmite CNBC, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (AELS), Tesla a vândut în luna mai doar 13.863 de unităţi, în scădere cu 27,9% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Cota de piaţă a companiei în regiune s-a redus la 1,2%, de la 1,8% în mai 2024.

Aceste cifre consolidează tendinţa descendentă a companiei americane în Europa, pe fondul deteriorării imaginii publice, cauzate parţial de declaraţiile controversate şi activitatea politică a directorului general Elon Musk.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Impactul politic şi concurenţa acerbă

Elon Musk a cheltuit aproape 300 de milioane de dolari pentru a sprijini realegerea preşedintelui american Donald Trump, iniţiind ulterior o campanie tensionată de reducere a agenţiilor guvernamentale federale. Acţiunile sale au generat proteste la reprezentanţele Tesla din mai multe ţări europene. Între timp, Musk s-a retras din funcţiile din administraţia Trump, pe fondul unui conflict public cu liderul de la Washington.

Tesla se confruntă, de asemenea, cu o concurenţă tot mai intensă, atât din partea producătorilor tradiţionali de automobile, cât şi a celor chinezi. Gigantul auto BYD a înmatriculat în mai aproape tot atâtea maşini câte a vândut Tesla, iar în aprilie a depăşit compania americană pentru prima dată în Europa.

Se spera că modelul îmbunătăţit Model Y — un SUV compact — ar putea contribui la redresarea companiei, în condiţiile în care în Norvegia acest model a dus la o revenire vizibilă a vânzărilor.

Producătorii chinezi câştigă teren în Europa

Producătorii auto din China şi-au menţinut ritmul accelerat de creştere pe piaţa europeană în luna mai, în pofida noilor taxe vamale impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice provenite din China.

Potrivit firmei de analiză JATO Dynamics, mărcile chinezeşti au vândut 65.808 unităţi în mai şi şi-au dublat cota de piaţă în Europa, ajungând la 5,9%.

”În pofida tarifelor impuse de UE, mărcile chineze continuă să înregistreze o creştere puternică pe piaţa auto europeană,” a declarat Felipe Munoz, analist global la JATO.

”Succesul lor se datorează parţial deciziei de a promova trenuri de propulsie alternative, precum hibridele clasice şi cele cu conectare la priză,” a adăugat el.

În acest context, Tesla va trebui să se adapteze rapid pentru a-şi recâştiga poziţia pe o piaţă din ce în ce mai competitivă şi sensibilă la preţ.