Piața publicității digitale a fost destul de însorită pentru investitori în ultimul trimestru, oferind ceea ce ar putea fi o ultimă urare înainte de furtuna economică care se apropie din cauza atacului tarifar al președintelui Donald Trump, arată CNBC.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Wall Street a salutat rezultatele din primul trimestru ale giganților tehnologici precum Meta
și Alphabet, ale căror acțiuni au crescut datorită veniturilor și câștigurilor puternice care au depășit așteptările analiștilor.
Cifrele puternice ale titanilor publicității online în fața îngrijorărilor economice au arătat că societățile sunt încă dispuse să își promoveze bunurile și serviciile către consumatori pe internet.
De asemenea, unitatea de publicitate online a Amazon, în plină dezvoltare, a depășit estimările analiștilor pentru acest trimestru. În primul trimestru, vânzările de publicitate ale gigantului comerțului cu amănuntul online au crescut cu 19% de la an la an, reprezentând o rată de creștere mai rapidă decât vânzările de publicitate ale Meta și Google, care au fost de 16% și, respectiv, 9%.
Firmele mai mici din domeniul social media și al publicității online precum Reddit, Snap și Pinterest
au înregistrat vânzări în primul trimestru care au depășit previziunile Wall Street. Și chiar și companiile de tehnologie publicitară precum AppLovin și The Trade Desk au înregistrat câștiguri trimestriale puternice.
Acțiunile AppLovin au crescut cu aproape 15% miercuri, după ce furnizorul de tehnologie publicitară mobilă a depășit estimările analiștilor și a declarat că își va vinde afacerea de jocuri mobile către Tripledot Studios.
Acțiunile The Trade Desk au crescut cu 18% vineri, la doar o zi după ce firma de tehnologie publicitară a raportat câștiguri în primul trimestru care au depășit limitele superioare și inferioare.
Sărbătorile au încetat, totuși, când a venit momentul ca executivii să discute despre restul anului.
Săptămâna trecută, directorul financiar al Meta, Susan Li, a declarat că „exportatorii de comerț electronic cu sediul în Asia” cheltuiesc mai puțin pe publicitatea digitală din cauza încetării lacunei comerciale de minimis de care au beneficiat începătorii din comerțul cu amănuntul și cei care cheltuiesc mult pe Facebook, precum Temu și Shein.
„Este foarte devreme, este greu de știut cum vor evolua lucrurile pe parcursul trimestrului și, cu siguranță, mai greu de știut pentru restul anului”, a declarat Li în timpul unei convorbiri cu analiștii.
Directorii de la Alphabet și Pinterest au împărtășit sentimente similare cu privire la încetinirea vânzărilor de publicitate specifice Asiei și la incertitudinea macroeconomică mai amplă în ceea ce privește restul anului. Snap a mers atât de departe încât și-a retras orientările pentru al doilea trimestru din cauza economiei imprevizibile care ar putea reduce bugetele de publicitate ale companiilor pentru restul anului.
Jeff Green, CEO al The Trade Desk, a remarcat, de asemenea, situația economică dificilă, spunând că marketerii se confruntă cu un „moment important”, deoarece lucrează „pe fondul unei volatilități macro crescute la începutul anului”.
„Vestea bună este că primul trimestru a fost foarte puternic, iar al patrulea trimestru al anului trecut a fost al naibii de bun”, a declarat Sameer Samana, șeful departamentului de acțiuni globale și active reale al Wells Fargo Investment Institute.
Însă, în contextul în care companii din diverse sectoare și-au redus sau chiar și-au suspendat estimările privind vânzările pentru 2025, ca în cazul giganților auto precum Ford Motor
și al producătorului de jucării Mattel
, Samana crede că vremurile bune se apropie probabil de sfârșit.
„Ceea ce îmi spune este că ar fi bine să ne bucurăm de acest raliu, ar fi bine să ne bucurăm de aceste cifre bune”, a declarat Samana. „Acest lucru va fi la fel de bun ca și anul viitor.”
Într-un semn de rău augur pentru social media și companiile de publicitate online, companiile de retail și de bunuri de consum ambalate, precum Procter & Gamble
, au avertizat cu privire la scăderea vânzărilor pe fondul economiei turbulente.
Jasmine Enberg, vicepreședinte și analist principal la eMarketer, a declarat că societățile din aceste sectoare generează „aproximativ jumătate din toate reclamele sociale din SUA”, iar o scădere a cheltuielilor lor de publicitate „va avea un efect de undă asupra pieței de publicitate socială”.
Sărbătorile s-au oprit, totuși, când a venit momentul ca executivii să discute despre restul anului.
Săptămâna trecută, directorul financiar al Meta, Susan Li, a declarat că „exportatorii de comerț electronic cu sediul în Asia” cheltuiesc mai puțin pe publicitatea digitală din cauza încetării breșei comerciale de minimis de care au beneficiat începătorii din comerțul cu amănuntul și cei care cheltuiesc mult pe Facebook, precum Temu și Shein.
„Este foarte devreme, este greu de știut cum se vor desfășura lucrurile pe parcursul trimestrului și, cu siguranță, mai greu de știut pentru restul anului”, a declarat Li în timpul unei convorbiri cu analiștii.
Directorii de la Alphabet și Pinterest au împărtășit sentimente similare cu privire la încetinirea vânzărilor de publicitate specifice Asiei și la incertitudinea macroeconomică mai amplă în ceea ce privește restul anului. Snap a mers atât de departe încât și-a retras orientările pentru al doilea trimestru din cauza economiei imprevizibile care ar putea reduce bugetele de publicitate ale companiilor pentru restul anului.
Jeff Green, CEO al The Trade Desk, a remarcat, de asemenea, economia dificilă joi, spunând că marketerii se confruntă cu un „moment important”, deoarece lucrează „pe fondul unei volatilități macro crescute la începutul anului”.
Analiza integrală AICI