Grupul suedez H&M a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 12% în acest exercițiu financiar, însă în ultimul trimestru vânzările au stagnat în funcție de cursul de schimb local pentru că acum toate magazinele din Rusia sunt închise, iar China a reînnoit unele închideri pentru pandemie, scrie publicația Retail Detail.
În 2022, de la 1 decembrie 2021 la 30 noiembrie 2022, vânzările nete au crescut cu 223,57 miliarde de coroane suedeze (20,5 miliarde de euro), dar aceasta a fost de numai o creștere de 6 % în monedă locală. Războiul din Ucraina a determinat o retragere de pe trei piețe (Rusia, Belarus și Ucraina). H&M consideră că, incluzând aceste țări, vânzările totale ar fi crescut cu 15 %. Criza costului vieții este, de asemenea, un factor, iar H&M pare din nou să se lupte mai mult decât rivalul Inditex, ale cărui vânzări au urcat cu 19 %, la 23,1 miliarde de euro în primele nouă luni ale exercițiului financiar.
În ultimul trimestru al patrulea (septembrie-noiembrie), vânzările la H&M au crescut cu 10 %, la 62,54 miliarde (5,7 miliarde). Cu toate acestea, la ratele de schimb locale, vânzările au rămas neschimbate față de anul trecut. Acest lucru s-a datorat nu numai faptului că operațiunile din Rusia și Belarus au fost sistate în timpul trimestrului, ci și pentru că treizeci de magazine din China au trebuit să se închidă temporar din cauza unor noi focare de Covid.
În noiembrie, directorul general Helena Helmersson a anunțat că H&M va desființa 1.500 de locuri de muncă și că va trebui să facă economii anuale de două miliarde de coroane suedeze (200 de milioane de euro).