Producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii Huawei Technologies Co Ltd, care se confruntă cu o serie de restricţii impuse de autorităţile americane, se aşteaptă ca veniturile sale să scadă cu 30% în 2021, comparativ cu 2020, şi de asemenea prognozează că provocările vor continua în anul care va veni, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Pe ansamblul anului 2021, veniturile realizate de Huawei sunt estimate la 634 miliarde de yuani (99,48 miliarde de dolari), a anunţat preşedintele Huawei, Guo Ping, într-o scrisoare trimisă vineri angajaţilor. Cifra menţionată reprezintă o scădere de 28,9% comparativ cu veniturile de 891,4 miliarde yuani realizate de Huawei în 2020.
„Un mediu de business lipsit de predictibilitate, politizarea tehnologiei şi creşterea mişcării de deglobalizare toate reprezintă provocări serioase”, se mai arată în scrisoarea publicată pe pagina de Internet a companiei.
În 2019, Huawei a devenit o victimă a tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, după ce Casa Albă a declarat producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi ulterior i-a impus mai multe sancţiuni comerciale. Aceste sancţiuni i-au afectat creşterea şi au forţat Huawei să îşi vândă marca de telefoane low-end Honor.
Sancţiunile americane, împreună cu un consum mai redus pe piaţa internă din cauza coronavirusului, au afectat afacerile Huawei. „Trebuie să ne menţinem strategia şi să răspundem raţional la forţele externe care sunt în afara controlului nostru”, a spus Huawei, Guo Ping. Acesta a mai spus că Huawei va continua să se concentreze pe infrastructura din domeniul ITC şi dispozitive inteligente.
Huawei a fost nevoit să îşi dezvolte propriile sale cipuri după ce sancţiunile introduse de autorităţile de la Washington i-au blocat accesul la tehnologiile americane şi o serie de furnizori importanţi precum Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.
sancţiunilor americanePotrivit firmei de cercetare de piaţă Canalys, grupul chinez Huawei, care odată era lider mondial pe piaţa de smartphone-uri, a căzut până pe locul şapte, cu 18,6 milioane de unităţi vândute în primul trimestru al acestui an.