Guvernul german a înrăutăţit previziunile privind avansul economiei în 2022, cu o jumătate de punct procentual, din cauza efectelor pandemiei, transmite DPA, conform Agerpres.
În raportul anual, Ministrul Economiei, Robert Habeck, a avertizat că Germania se confruntă cu o fază dificilă, din cauza celui de-al cincilea val al pandemiei.
În 2022, Guvernul se aşteaptă ca economia germană să înregistreze o creştere de doar 3,6%, faţă de prognoza din toamnă, de 4,1%.
În primul trimestru din 2022, performanţa economiei încă va fi probabil afectată de pandemie şi de restricţii, în special în sectorul serviciilor. “Pe fondul creşterii ratei de vaccinare, ar trebui în curând să fie ţinută sub control pandemia şi să fie redus ajutorul de urgenţă. Apoi redresarea economiei va accelera vizibil”, a apreciat Habeck.
Inflaţia ridicată este un motiv de îngrijorare pentru Guvernul german.
“Per ansamblu, creşterea nivelului preţurilor de consum ar urma să fie din nou semnificativă anul acesta, cu o medie anuală de 3,3%”, faţă de 3,1% în 2021, se arată în raport. În decembrie, rata inflaţiei în Germania a urcat la 5,7% iar Banca Centrală a Germaniei (Bundesbank) apreciază că rata inflaţiei va rămâne peste ţinta BCE de 2% cel puţin până în 2024.
Germania, cea mai mare economie europeană, a înregistrat o creştere de 2,7% în 2021, după un declin de 4,6% în primul an al crizei provocate de pandemie, arată datele publicate recent de Oficiul federal de statistică (Destatis).
Pandemia continuă să afecteze toate sectoarele economiei germane, noile restricţii având impact în special în retail, iar perturbările din lanţurile globale de aprovizionare şi deficitul de semiconductori au lovit semnificativ industria.
Principalele motoare ale creşterii din 2021 au fost exporturile şi cheltuielile publice masive, care au atenuat impactul pandemiei.
Anul 2021 s-a încheiat într-o notă pesimistă, iar conform datelor preliminare economia a înregistrat un declin între 0,5% şi 1% în ultimul trimestru din 2021 faţă de precedentele trei luni.
Estimările analiştilor pentru 2022 variază de la o creştere de 3,5% la 4%, pe fondul majorării consumului şi al sporirii investiţiilor companiilor.