Vodafone scumpește abonamentele, din cauza creșterii costurilor legate de furnizare. „Majorările nu au legătură cu situația actuală de pe piața energiei”

Carmen Radu sept. 16, 2022 2 comentarii
Vodafone

Vodafone, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicații din România, și-a anunțat clienții că va majora prețurile abonamentelor, după ce au crescut costurile companiei legate de furnizare. Compania afirmă că scumpirea nu are legătură cu situația actuală de pe piața energiei. În plus, compania va încasa un tarif de 1 euro pentru facturile tipărite, însă recomandă clienților să apeleze la factura electronică.

Mai mulți clienți Vodafone au semnalat, în ultimele zile, că Vodafone i-a informat că prețul lunar al abonamentului va crește, că va majora tariful pentru factura tipărită la 1 euro și că va indexa, de acum încolo, prețul serviciilor cu rata inflației.

Compania a transmis, ca reacție, că scumpirea serviciilor vine ca urmare a creșterii costurilor legate de furnizare.

„Ca urmare a creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor noastre, inclusiv ale unora dintre extra-opțiunile oferite clienților, prețurile abonamentelor vor fi majorate proporțional. Majorările comunicate clienților în această perioadă nu au legătură cu situația actuală de pe piața energiei, situație intervenită ulterior primelor anunțuri de modificare a tarifelor. Notificarea trimisă clienților cuprinde și informarea legată de aplicarea tarifului de 1 euro doar clienților pentru care se emit facturi tipărite, cu scopul reducerii consumului de hârtie. Pentru evitarea acestui cost, le recomandăm clienților noștri să activeze factura în format electronic în aplicația My Vodafone. Clienții care nu sunt de acord cu modificările menționate au posibilitatea de a denunța unilateral contractul, în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără plata vreunei penalități sau despăgubiri”, a transmis compania, la solicitarea Economedia.

Informarea transmisă de Vodafone clienților:

„Stimate client,

În contextul majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor fixe: televiziune, internet și telefonie fixă (cum ar fi, de exemplu, creșterea costurilor de furnizare a energiei electrice și a celor aferente conținutului oferit pentru anumite extra-opțiuni) și pentru că ne dorim să ai parte de cele mai bune experiențe, te informăm asupra următoarelor modificări ale contractului tău de servicii fixe:

  1. Prețul lunar al abonamentului tău de servicii fixe va crește cu 3 EUR (TVA inclus), fără modificarea perioadei minime contractuale.
  2. Tariful pentru factura tipărită se majorează la 1 EUR (TVA inclus), pentru fiecare factură emisă în format tipărit. Ne dorim să protejăm planeta și să reducem impactul activității noastre asupra mediului, inclusiv prin diminuarea consumului de hârtie. Te încurajăm să utilizezi mijloacele digitale de transmitere a facturii accesând secțiunea Factura Ta din contul My Vodafone, astfel vei economisi și bani și vei contribui la un mediu mai curat.
  3. În cazul suspendării serviciilor pentru neplată, după achitarea restanțelor, se aplică un tarif de reconectare în valoare de 3 EUR (TVA inclus). Acesta se va regăsi pe factura următoare reconectării. Poți accesa oricând situația facturilor tale în secțiunea Factura Ta din contul tău My Vodafone sau apelând 0372 022 222. Pentru a ajunge în ramura Factură și plată din meniul interactiv, după autentificarea pe baza codului de abonat, este nevoie să alegi: 1 Pentru Informații despre factură, plăți și contul tău, 1 Pentru Informații despre ultima factură și soldul de plată și 1 Pentru a asculta datele facturii.
  4. Pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor în conformitate cu indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an din valoarea serviciilor. Prin urmare, art. 6 al Anexei 1 la contractului tău se completează cu următoarea clauză: 6.8 Având în vedere anumite fluctuații ale prețurilor bunurilor și serviciilor pe piață de natură a afecta echilibrul contractual, în vederea restabilirii acestuia, părțile convin ca tarifele pentru serviciile Vodafone să poată fi indexate, cu o frecvență anuală, prin simpla notificare transmisă de către Vodafone odată cu factura, anterior aplicării indexării. Indexarea se va face în funcție de indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an. Părțile convin că indexarea anuală a tarifelor în raport cu rata inflației nu reprezintă o modificare unilaterală a prețului contractului, posibilitatea de indexare și mecanismul acesteia fiind agreate de parți încă de la încheierea contractului. Clientul declară în mod expres că a citit, înțeles și acceptă prezenta clauză.

Modificările de mai sus intră în vigoare odată cu implementarea acestora în sistemul informatic, începând cu data emiterii facturii tale din luna noiembrie.

Dacă nu ești de acord cu modificarea, poți denunța unilateral contractul de servicii fixe în magazinele Vodafone sau prin apel la 0372 022 222, în 30 zile de la primirea acestei informări, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri”.

Sursă foto: Vodafone

Comentarii

  1. Si servicii proaste si scumpiri. Practic pachetul de tv si internet fix devin vele mai scumpe din romania…
    Iar Internetul lor fix e cel mai prost dintre cei 3 mari, RDS, orange si ei…
    Iar la mobil semnalul in afara orașelor e o gluma proasta, pe drumurile nationale e , de multe ori, complet inutilizabil

  2. servicii fixe inseamna internet fix, telefon fix si televiziune. nu cred ca au atat de multi clienti si cred ca de fapt vor sa scape si de cei pe care ii au

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *