Volkswagen amână o decizie privind o a patra fabrică de baterii, în condițiile în care cererea de vehicule electrice din Europa este sub așteptări

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Grupul auto german Volkswagen nu va lua deocamdată o decizie privind o a patra fabrică de baterii, cererea de vehicule electrice din Europa fiind sub aşteptări, a declarat miercuri preşedintele Oliver Blume, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Volkswagen a căutat un posibil amplasament pentru o gigafabrică de baterii de maşini electrice în Europa de Est şi a amânat deja o decizie în urmă cu un an, când avea în vedere locaţii în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia.

A spus la începutul acestui an că nu s-a grăbit să ia o decizie.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Oficialii cehi au declarat miercuri că vor începe să ofere locaţia propusă pentru fabrica de baterii a Volkswagen altor investitori, spunând că nu îşi pot permite să mai aştepte pentru o decizie.

Volkswagen a selectat deja amplasamente pentru producţia de celule de baterie în Salzgitter (Germania), Valencia (Spania) şi St. Thomas (Canada), despre care a spus că au un potenţial de producţie combinat de până la 200 de gigawaţi-oră (GWh) pe an.

”Pe baza condiţiilor de piaţă, inclusiv a creşterii lente a pieţei BEV (vehicule electrice cu baterie) din Europa… nu există, deocamdată, niciun motiv de afaceri pentru a decide asupra altor locaţii”, a spus Blume într-un comunicat furnizat de Skoda Auto, care face parte din grupul VW.

Blume s-a întâlnit săptămâna aceasta cu oficiali cehi, în timp ce ţara a făcut eforturi pentru investiţie, încercând să asigure viitorul sectorului său auto important, în timp ce industria auto globală se îndepărtează de combustibilii fosili.

Volkswagen a spus că menţine angajamentul de mobilitate electrică la Skoda Auto, care este cel mai mare exportator al Republicii Cehe şi un important centru economic, şi derulează un program pentru lansarea de noi modele electrice în următorii ani.

Premierul Petr Fiala a declarat ca ţara va incepe sa se concentreze pe alte proiecte.

”Nu putem continua să păstrăm terenul pentru acest proiect”, a declarat Fiala într-o conferinţă de presă.

Ministrul Industriei, Jozef Sikela, a declarat că au loc discuţii cu cinci investitori, două dintre aceste proiecte fiind la o scară similară cu planurile Volkswagen.

Volkswagen s-a alăturat unui cor de producători de automobile şi analişti care avertizează de săptămâna trecută că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă aşa cum era de aşteptat, registrul de comenzi al grupului german pentru vehicule electrice scăzând la 150.000 în Europa, de la 300.000 anul trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: