Grupul auto german Volkswagen analizează o posibilă încetare a producţiei modelului Polo în Europa la finele acestui deceniu, în condiţiile în care înăsprirea reglementărilor cu privire la emisii majorează costurile cu producţia de automobile cu motoare pe combustie, informează Financial Times, citat de Agerpres.
O decizie cu privire la înlocuirea, prelungirea ciclului de viaţă a modelului Polo sau eliminarea sa completă este „o discuţie deschisă” în interiorul companiei, au dezvăluit două surse din apropierea acestui dosar.
„Totul este în aer şi deocamdată nu există nimic definitiv”, a precizat una din surse.
Volkswagen produce modelul Polo din 1975 şi actuala versiune va fi produsă până în 2026. În condiţiile în care se vinde pentru aproximativ 20.000 de euro, Polo este al doilea cel mai bine vândut model Volkswagen la nivel global, fiind produs la uzinele din Brazilia, China, Spania şi Africa de Sud. Oprirea producţiei modelului Polo ar însemna dispariţia unui alt model accesibil de pe piaţa europeană, după ce la începutul anului Ford a anunţat că nu va mai produce modelul Fiesta.
În mod normal, automobilele sunt produse în cicluri de viaţă de câte şapte ani, după care sunt reînnoite sau scoase din producţie.
Volkswagen are deja în plan să producă în 2026 un model electric, denumit ID2, care să coste 25.000 de euro. Grupul german intenţionează să lanseze un automobile pe baterie şi mai ieftin, de 20.000 de euro, undeva la finele deceniului, model cunoscut provizoriu sub denumirea ID1, şi care ar urma să acopere golul apărut atunci când Polo va fi scos de pe piaţă.
Discuţiile actuale se concentrează pe viitorul modelului Polo în Europa, unde în anii următori ar urma să intre în vigoare noile reglementări mai stricte, şi în consecinţă mai scumpe, Euro 7. Industria auto a avertizat că noile reglementări vor duce la o creştere disproporţionată a preţului micilor automobile care rulează pe benzină pentru că acestea trebuie să absoarbă costurile cu sistemele scumpe de reducere a emisiilor.
Una din sursele citate de FT a spus că Volkswagen speră că va exista o marjă de manevră suficientă în cadrul reglementărilor Euro 7 astfel încât grupul german să poată să menţină modelul Polo pe piaţă „puţin mai mult”. „Depinde de modul cum vor evolua volumele de vânzări nivel global”, a adăugat o altă sursă, precizând că vânzările din America Latină şi alte pieţe ar putea face ca modelul Polo să fie menţinut în producţie pentru o perioadă mai îndelungată