Volkswagen a fost nevoită să-și ceară scuze pentru inducerea în eroare a consumatorilor și a investitorilor după ce a lansat mai devreme decât trebuia o aparentă glumă de 1 aprilie prin care anunța un rebranding în „Voltswagen” pentru a sublinia eforturile companiei de a dezvolta piața mașinilor electrice, scrie Financial Times. Bâlbele privind schimbarea de nume au fost criticate pe rețelele de socializare.
Compania a recunoscut că anunțul fals „a supărat unii oameni și ne pare rău pentru orice confuzie care a cauzat acest lucru”.
Farsa era destinată zilei de 1 aprilie, dar a fost publicată mai devreme probabil din greșeală. Producătorul auto a spus că aceasta era menită să atragă atenția asupra eforturilor sale privind vehiculele electrice.
Păcăleala a fost criticată pe rețelele de socializare, unii comentatori amintind de scandalul emisiilor de motorină în care a fost implicată compania și de clienți și autorități de reglementare înșelate ani la rândul cu privire la nivelul emisiilor mașinilor companiei.
Raportul a fost tratat ca fiind autentic de mai multe publicații internaționale, membri ai consiliului de administrație de la companii rivale și chiar de analiștii financiari, care au scris că schimbarea numelui „subliniază angajamentul clar al VW față de mașinile electrice și eforturile masive în privința mașinilor electrice în următorii ani”.
„Volkswagen of America a dezvoltat și a implementat o campanie de marketing pentru a atrage atenția asupra e-ofensivei Volkswagen și lansarea pe piață a ID.4 în SUA. Intenția a fost de a conștientiza o importantă problemă corporativă și industrială din țară. Regretăm că lansarea anunțului a supărat pe unii oameni”, a spus compania.
A fost o strategie neobișnuită pentru o companie care a petrecut ultimii cinci ani încercând să își reabiliteze reputația, după scandalul Dieselgate, în care VW nu numai că a vândut milioane de mașini care au păcălit testele de emisii, dar a și încercat să-și ascundă acțiunile greșite.