Principalul producător auto european, Volkswagen, și-a reiterat marți obiectivele privind veniturile și marjele pentru 2024, după ce a înregistrat o scădere de 20% a profitului operațional în primul trimestru, afectat de scăderea vânzărilor și de creșterea costurilor, în timp ce se pregătește să lanseze numeroase modele noi, scrie Reuters.
“Așa cum era de așteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent de an”, a declarat șeful financiar Arno Antlitz, adăugând că majorarea comenzilor din martie va avea un impact pozitiv asupra rezultatelor din trimestrul al doilea. “Ne așteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului, ca urmare a lansării a peste 30 de modele noi la toate mărcile”.
Mai ales marca de lux a constructorului auto german, Porsche, a raportat un declin al marjei operaționale de 14,8%, din cauza investițiilor mai mari în renovarea modelelor și a cererii mai mici de mașini premium în China. Veniturile companiei au fost, de asemenea, îngreunate de întârzieri de livrare la marca de lux Audi.
Volkswagen a declarat săptămâna trecută că își propune să își mențină cota de piață din China aproximativ stabilă până la sfârșitul deceniului, mizând pe investiții mari pentru a susține vânzările, în pofida unui război al prețurilor cu rivalii locali din domeniul vehiculelor electrice (EV).
Constructorul auto a declarat că portofoliul său de comenzi rămâne stabil până la sfârșitul anului 2023, iar comenzile pentru vehicule complet electrice au crescut de peste două ori în primul trimestru față de aceeași perioadă a anului trecut.
Volkswagen a declarat că se așteaptă în continuare la o creștere de până la 5% a veniturilor din vânzări în 2024 și la o marjă de profit operațional pe întregul an între 7% și 7,5%.
Profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT) a fost de 4,6 miliarde de euro (4,92 miliarde de dolari) în perioada ianuarie-martie, în linie cu estimarea medie a LSEG.
Compania a raportat o scădere cu 1% a veniturilor, la 75,5 miliarde de euro, peste estimarea medie a LSEG, de 74,2 miliarde de euro.
Vânzările de vehicule ale VW au scăzut cu 2% față de anul trecut, totalizând 2,1 milioane de unități în trimestrul respectiv.