Volkswagen intenționează să facă investiții semnificative în Statele Unite, a declarat directorul general Oliver Blume într-un interviu acordat unei publicații germane, adăugând că discuțiile cu guvernul SUA privind tarifele aplicate importurilor sunt „corecte” și „constructive”, transmite agenția de știri Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mai multe companii străine au anunțat investiții în SUA ca răspuns la tarifele impuse de președintele Donald Trump, însă producătorii auto germani au fost mai prudenți în a-și extinde resursele pe cea mai mare piață de export a lor.

Marca Audi a Volkswagen, care nu are producție în SUA, plănuiește să fabrice anumite modele acolo, deși planul ar fi existat înainte de mandatul lui Trump.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Până acum am avut discuții absolut corecte și constructive. Am fost personal la Washington și suntem într-un dialog constant”, a spus Blume publicației Sueddeutsche Zeitung.

Blume, care conduce și Porsche AG, a declarat că principalul interlocutor la Washington este secretarul pentru Comerț, Howard Lutnick, și că detaliile discuțiilor sunt confidențiale.

Surse au declarat Reuters săptămâna aceasta că producători auto germani, inclusiv Volkswagen, discută cu Washingtonul despre un posibil acord privind tarifele pentru importuri, folosind investițiile și exporturile lor în SUA ca argument pentru a atenua impactul tarifelor.

Potrivit unei analize Reuters, războiul comercial al lui Trump a costat companiile peste 34 de miliarde de dolari, sub formă de vânzări pierdute și costuri mai mari.

Impactul tarifelor și incertitudinea politică

Majoritatea tarifelor au fost blocate săptămâna aceasta de o instanță americană, însă o curte de apel a suspendat temporar această decizie pentru a lua în considerare apelul administrației Trump. Tariful de 25% impus importurilor de automobile la începutul anului nu a fost afectat de aceste decizii.

Un sondaj recent al Asociației germane a producătorilor de mașini și echipamente (VDMA) arată că aproape trei sferturi dintre participanți au resimțit puternic impactul incertitudinii legate de politica comercială a SUA asupra competitivității, comparativ cu doar 43% care au menționat tarifele de 10% aplicate majorității partenerilor comerciali americani.

„Incertitudinea provocată de tarifele SUA creează mai multe probleme decât tarifele în sine. Această incertitudine îi face pe clienți, inclusiv pe companiile americane, să amâne achizițiile de echipamente”, a spus Andrew Adair, consilier pentru politici comerciale al VDMA.

Întrebat ce oferte a prezentat în discuțiile pentru reducerea tarifului de 25% pentru importurile de automobile, Blume a spus: „Grupul Volkswagen vrea să investească și mai mult în SUA. Avem o strategie de creștere.”

El a subliniat că Volkswagen are deja peste 20.000 de angajați direcți și peste 55.000 indirecți în SUA, menționând și o investiție de 5,8 miliarde de dolari în compania americană Rivian.

„Vom continua cu alte investiții masive”, a adăugat Blume.

Astfel de investiții ar trebui luate în considerare atunci când se iau decizii privind tarifele, a mai spus Blume, exprimându-și speranța că Bruxelles-ul și Washingtonul vor ajunge la un acord amplu pentru toate industriile.

Întrebat dacă există un orizont pentru semnarea unui acord cu Washingtonul, Blume a refuzat să speculeze, după ce CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a estimat că tarifele vor fi reduse de la 1 iulie.

„Desigur, și eu îmi doresc să se întâmple cât mai repede. Dar depinde de mulți factori și nu pot promite nimic.”