Volkswagen îşi va concentra, pe piaţa din Europa, strategia de vânzări pentru viitorul său automobil electric cu un preţ de 20.000 de euro, care ar urma să fie lansat în 2027, a declarat miercuri directorul mărcii VW, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres. Între timp, producătorul german trebuie să reducă preţul bateriei pentru a putea vinde automobilul la preţul stabilit.
În prezent, pe piața europeană există puține modele electrice sub pragul de 20.000 de euro, printre care Dacia Spring și Leapmotor T03.
Acesta va fi primul model Volkswagen echipat cu un sistem software dezvoltat în parteneriat cu producătorul american de vehicule electrice Rivian. Noul sistem utilizează mai puține unități de control și cabluri, ceea ce contribuie la reducerea greutății și simplificarea procesului de producție.
Volkswagen intenționează să lanseze până în 2027 opt modele electrice accesibile, inclusiv ID.2, cu un preț de 25.000 de euro, care este programat să apară pe piață în acest an.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În prezent, pe piața europeană există puține modele electrice sub pragul de 20.000 de euro, printre care Dacia Spring și Leapmotor T03.
Totodată, anul acesta urmează să fie lansate 11 noi modele electrice sub 25.000 de euro, inclusiv Renault R5, Fiat Grand Panda și Hyundai Inster.
Negocierile dintre Renault şi Volkswagen pentru a face echipă şi a produce o versiune electrică accesibilă a modelului Renault Twingo nu au ajuns la un consens. Astfel, Renault va lansa singur modelul Renault Twingo în 2026.
Marca germană Volkswagen se află într-un proces de reducere a capacităților de producție și a costurilor pentru a finanța investițiile în mașini electrice accesibile. Aceste măsuri vin într-un context în care compania încearcă să își protejeze cota de piață în fața concurenței tot mai puternice din partea producătorilor chinezi.