Volumul comerțului cu amănuntul a crescut în martie cu 2% față de aceeași lună a anului trecut

supermarket-5202138_1280 Carucior magazin hipermarket

În martie 2024, comparativ cu februarie 2024, volumul ajustat sezonier al comerțului cu amănuntul a crescut cu 0,8% în zona euro și cu 1,2% în UE, potrivit primelor estimări ale Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene.

În februarie 2024, volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 0,3% în zona euro și cu 0,1% în UE.

În martie 2024, comparativ cu martie 2023, indicele ajustat în funcție de calendar al vânzărilor cu amănuntul a crescut cu 0,7% în zona euro și cu 2,0% în UE.

Comparație lunară pe sectoare de vânzare cu amănuntul și pe state membre

În zona euro, în martie 2024, în comparație cu februarie 2024, volumul comerțului cu amănuntul a crescut pentru alimente, băuturi, tutun cu 1,2%, a rămas stabil pentru produsele nealimentare (cu excepția carburanților pentru autovehicule), a crescut pentru carburanții pentru autovehicule în magazinele specializate cu 2,0%.

În UE, volumul comerțului cu amănuntul a crescut pentru alimente, băuturi, tutun cu 0,8%, a crescut cu 0,5% pentru produsele nealimentare (cu excepția carburanților pentru autovehicule) și a crescut cu 1,5% pentru carburanții pentru autovehicule în magazinele specializate.

Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari creșteri lunare ale volumului total al comerțului cu amănuntul au fost înregistrate în Polonia (+7,3%), Cipru (+4,8%) și Ungaria (+2,0%). Cele mai mari scăderi au fost observate în Suedia (-1,8%), Malta (-1,0%) și Austria (-0,8%).

Comparație anuală pe sectoare de comerț cu amănuntul și pe state membre

În zona euro, în martie 2024, comparativ cu martie 2023, volumul comerțului cu amănuntul a crescut pentru alimente, băuturi, tutun cu 1,1%, a crescut pentru produsele nealimentare (cu excepția carburanților pentru autovehicule) cu 0,8% și a scăzut pentru carburanții pentru autovehicule în magazine specializate cu 0,6%.

În UE, volumul comerțului cu amănuntul a crescut pentru alimente, băuturi, tutun cu 1,0%, a crescut cu 3,0% pentru produsele nealimentare (cu excepția carburanților pentru autovehicule) și a scăzut cu 0,5% pentru carburanții pentru autovehicule în magazinele specializate

Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari creșteri anuale ale volumului total al comerțului cu amănuntul au fost înregistrate în Polonia (+14,8%), Luxemburg (+10,3%) și Croația (+8,9%). Cele mai mari scăderi au fost observate în Belgia (-4,6%), Estonia (-2,3%) și Austria (-2,0%).