2023 ar putea fi un an mai bun pentru turism chiar și față de 2019. Deși prețurile au crescut, românii vor renunța la alte cheltuieli, însă nu și la vacanțe/ Ce destinații sunt la mare căutare în 2023

Vacanta Spania pexels.com

Anul 2023 va fi o perioadă foarte bună pentru turism, poate chiar mai bună ca înainte de pandemia de COVID-19, din 2019, potrivit agențiilor de turism prezente la Târgul de Turism de la Romexpo. Deși inflația a fost și este în continuare o provocare pentru mulți români, turiștii vor renunța la alte lucruri, însă vacanța va fi o prioritate pentru ei anul acesta. „Oamenii pleacă în continuare în vacanță, chiar dacă este inflație, chiar dacă au alte priorități, salariul a crescut, câștigă mai mult și de aceea pleacă în vacanță”, spune Cosmin Marinof, director general Dertour.

„Turismul este pe un trend ascendent, oamenii doresc să călătorească, ceea ce este foarte bine și se pare că până la sfârșitul anului, dacă lucrurile decurg normal, să ajungem undeva la nivelul anului 2019, care a fost unul foarte bun și pentru turiști și pentru domeniu. Dacă facem o comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, cred că trendul este undeva între 30 și 40%, suntem pe un trend ascendent. Ceea ce este foarte bine este faptul că oamenii vin și au început din nou să cumpere una, două sau trei vacanțe pentru sezonul estival”, a declarat Marius Berca, manager operaţional, Christian Tour.

Cosmin Marinof, director general Dertour, preciează că anul acesta românii călătoresc mai mult de o dată pe an, iar perioada primăverii, luna aprilie, începe să devină o perioadă la fel de aglomerată ca lunile de vară, iunie sau iulie. 

„Anul acesta sezonul a început foarte bine, neașteptat de bine. Este probabil cel mai bun început de sezon de când știm și asta pentru că încă venim după pandemie, în care ne-am călătorit atât de mult oamenii, nivelul de trai în România este ceva mai mare, a crescut și oamenii încep să călătorească din ce în ce mai mult. Ne așteptăm să depășim sezonul din 2019. Românii călătoresc mai mult de o dată pe an. Asta se deja se vede. Luna aprilie devine o lună de călătorii, la fel ca iunie sau iulie. Există vârfuri, în special în vacanțele copiilor. Ce ne dorim este să avem oameni care călătoresc nu doar în vacanțe, ci și în afara vacanțelor mari, cum sunt cele de Crăciun, Paște sau vacanța școlară”, spune reprezentantul Dertour.

Ce destinații sunt la mare căutare în 2023

Reprezentanții agențiilor de turism spun că pentru anul acesta destinațiile vedetă rămân tot cele obișnuite, cum ar fi Turcia, Grecia, Spania, Cipru. Însă românii se vor uita și la destinații exotice, cum ar fi Dubai sau Egipt.

„Sunt cam aceleași destinații: cele din zona Mediterană, Antalia, insulele grecești, Egipt, Cipru,  Spania clasic pentru români, însă se dezvoltă foarte bine Dubai, Oman, care este la Oceanul Indian și care este o destinație nouă. Resorturi de cinci stele, all inclusive, Ras al-Khaimah este un emirat lângă Dubai, tot așa cu foarte multe hoteluri de patru și cinci stele, resorturi și bineînțeles destinațiile exotice. Thailanda este o altă destinație.

În ceea ce privește prețurile, Marius Berca, reprezentantul Christian Tour spune că ei au încercat să le mențină asemănătoare cu cele de anul trecut. „Noi am încercat să păstrăm tarifele. Turiștii s-au obișnuit cu noi, știu că avem oferte cu multe discounturi. Pe perioada târgului, reducerile sunt chiar și de la 64% și atunci încercăm să păstrăm prețurile”.

Managerul operaţional al agenției Christian Tour spune că prețurile la vacanțe sunt asemănătoare cu cele din 2022 deoarece încă există opțiune de early booking. „Dacă anul trecut un hotel a avut discount de 30%, dar între timp a crescut prețul, acum are un discount de 50% și atunci ajungi la un preț asemănător”.

Au revenit în tendințe vacanțele last minute?

Ofertele last minute erau atractive pentru că turiștii puteau găsi prețuri foarte bune, în funcție de ofertele disponibile pe piață. Anul acesta, turiștii se îndreaptă mai mult către early booking, preferând să își rezerve din timp vacanțele pentru perioada verii sau iernii.

Marius Berca spune că deși ofertele de tip last minute sunt atrăgătoare, dezavantajul lor este că turiștii pot fi în pericol de a nu mai găsi destinațiile preferate disponibile.

„Turiștii se îndreaptă către early booking și last minute pentru vară, cel puțin. Nu recomand nimănui last-minute pentru că acest lucru înseamnă să cumperi ce oferte au mai rămas. Asta înseamnă fapt, da, bineînțeles, uneori rămân oferte bune, dar atunci când e discutăm de vacanța de vară, când toată lumea călătorește, de obicei nu se întâmpla acest lucru”, precizează reprezentantul Dertour.

pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *